Please use a valid API Key موانع تولید در زنجیره فولاد بررسی شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

موانع تولید در زنجیره فولاد بررسی شد

یک فعال صنعت فولاد، آسیب جدی به تولید و نوسان قیمت در بازار را از آسیب‌های قطعی برق دانست.

صفا حداد در گفت‌وگو با فولادبان، به مهم‌ترین موانع تولید در زنجیره فولاد و تأثیر آن بر تولید و توسعه در این صنعت بزرگ پرداخت.

وی، عدم  ارائه مشوق‌های لازم در راستای افزایش تولید، کمبود مواد اولیه، قطعی برق، و قانون ساعت کار و مشکلات ارزی، موانع صادرات و قیمت گذاری را از جمله موانع پیش روی افزایش تولید در زنجیره فولاد کشور دانست.

مدیر بازرگانی کارخانه فولاد حداد در ادامه گفت: برای افزایش تولید فولاد در کشور باید موانع تولید کارخانه های فولاد برطرف شود، همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید، مثل برق باید تأمین شود.

این فعال صنعتی با اشاره به قطعی های مکرر و طولانی مدت برق  در صنایع کشور، تصریح کرد: اخلال در مقاطع خیلی کوتاه نیز آسیب جدی به خط تولید می‌زند و حتی بر روی نوسانات قیمت در بازار تاثیر گذارخواهد بود و موجب ضرر و زیان‌های فراوان به تولید در کشور خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر فقط 10 درصد از کارخانه در یک شیفت کاری 8 ساعته مشغول هستند و نهایتا بین 8 تا 10 هزار تن تولید دارند. در صورتی که در شرایط معمولی می توان از حداقل 40 درصد ظرفیت کارخانه برای تولید 20 هزار تن محصول استفاده کرد. درعین حال، نیز موجودی بازار کامل تر و قیمت‌ها متناسب تر خواهد شد.

صفا حداد همچنین به ارزانی نیروی انرژی و ارزانی نیروی انسانی در کشور اشاره کرد و گفت:  می توان از این امکانات برای بالا بردن کیفیت تولیدات استفاده و رقابت ایجاد کرد چرا که به نظر ما سود ما، سود مصرف کننده است. ما با کاهش قیمت نه تنها مخالف نیستیم بلکه معتقدیم،  قیمت پایین گردش در صنعت را بیشتر خواهد کرد.

مدیر بازرگانی فولاد حداد در پایان با تاکید بر اینکه صنعت فولاد کشور نیازمند استفاده از ماشین آلات به روز و تکنولوزی های پیشرفته است، اظهارداشت: تولید با ماشین آلات فرسوده موجب کاهش کیفیت حداقل 30 درصد از محصولات خواهد شد. برهمین اساس، تسهیل واردات باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors