تحلیل هفتگی بورس؛ تعادل بازار به سمت عرضه‌ها کج شد

کارشناس بازار سرمایه می گوید: از اواخر روز سه‌شنبه و اوایل چهارشنبه، تعادل بازار سرمایه به سمت عرضه‌ها پیش رفت. در عین حال از نمادهای تأثیرگذار می‌توان به گروه‌های خودرویی اشاره کرد.

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان در خصوص تحلیل این هفته بورس بیان کرد: بازار سرمایه همچنان در روند نزولی قرار گرفت. البته با توجه به وجود این روند در سایر بازارها، می‌توان گفت بورس در یک هفته اخیر  در برخی از روزها ریزمثبت‌های کوچکی را تجربه کرد. در این بین، بازار هفته را به طور کامل پشت سر نگذاشت، چرا که تعطیلات دو روزه در روند آن وقفه ایجاد کرده بود.

وی دتصریح کرد: طی هفته گذشته، بازار سرمایه روند متعادلی را به همراه داشت و پس از شنیدن اخبار مذاکرات با احساس امیدواری، در جهت بهبود وضعیت حرکت کرد. در واقع این اتفاق منجر به حرکت بازار به سمت رنگ سبز ملایمی شد؛ اما لازم به ذکر است به دلیل وجود روند نزولی اخیر در بورس، می‌توان دید سهم‌ها به تدریج با حجم بسیار پایینی به سمت منفی حرکت کردند. در این راستا می‌توان به مثبت شدن گروه‌های خودرویی در بازار سرمایه با وجود روند کاهشی اشاره کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: در روز ابتدایی هفته، بورس روند عرضه و تقاضا را به صورت مثبت شروع به کار کرد و حتی در روز سه‌شنبه نیز شرایط خوبی داشت. از اواخر روز سه‌شنبه و اوایل چهارشنبه، تعادل بازار به سمت عرضه‌ها پیش رفت که بر این اساس از نمادهای تأثیرگذار می‌توان به گروه‌های خودرویی اشاره کرد. البته ارزش معاملات به قدری کاهش یافت که نمی‌توان انتظار ویژه‌ای برای رشد بازار سرمایه برآورد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *