جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن 18 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، هجدهم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد رسوب مذاکرات در وین و مهندسی عرضه در بورس، موجب تغییر ریل قیمت‌ها در بازار آهن شد.

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، هجدهم مرداد 1401 نشان می‌دهد، نرخ دلار با رشد آرام به 31 هزار 800 تومان رسید و در بازار آهن نرخ اکثر محصولات افزایش یافت.

با پایان این دور از مذاکرات در وین، پیش‌نویس نهایی توافق احتمالی از هماهنگ‌کننده برجام برای بررسی و اعلام نظر نهایی در اختیار طرفین توافق هسته‌ای و آمریکا قرار گرفت تا قطار ماه‌ها مذاکره به منظور احیای برجام، به ایستگاه پایانی خود نزدیک شود.

با بازگشت هیات مذاکره کننده کشورمان، روزها و یا شاید ساعات آینده مشخص خواهد کرد که ایران چه زمان نظر نهایی خود را به هماهنگ کنندگان برجام اعلام خواهد کرد و البته این پاسخ چه خواهد بود.

اما به وضوح مشخص است که غرب این بار پیش از گذشته برای انداختن توپ به زمین ایران و مقصر جلوه دادن کشورمان در صورت شکست احتمالی مذاکرات، متحد و البته مصمم است.

از سوی دیگر، نرخ فولاد و سنگ آهن افزایشی در بازار‌های جهانی نیز افزایشی است، به طوری که قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۱.۸۵ دلار افزایش به نرخ ۱۰۸.۸۰ دلار معامله شد و همچنین شمش فولاد درچین با ۱۳.۰۱ دلار افزایش با قیمت ۵۶۸.۱۹ دلار معامله شد.

محدود کردن عرضه های هفتگی شمش در بورس کالا تنیجه دستورالعمل ورود واسطه ها برای خرید مواد اولیه کارخانجات است که به مزاج بازار ساز خوش نیامد.

این در شرایطی است که امروز از ۲ هزارتن آهن اسفنجی در تالار معاملات بورس کالا با وجود ۵۰۰ تن تقاضا به معامله نرسید و همچنین ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه در پیش گشایش تالار صنعتی بورس کالا به دلیل کمبود تقاضای لازم به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد.

در حال حاضر هیچگونه پتانسیل مثبتی برای تحریک تقاضای مصرفی در بازار داخلی از سمت حوزه های عمرانی و ساخت و ساز وجود ندارد، مگر آنکه آنقدر این بازارسازی‌ها را بسط بدهند تا بالاخره تقاضای مسکن ملی از راه برسد یا اینکه اتفاق مثبتی در بازارهای صادراتی رخ دهد.

از بازار آهن چه خبر؟

نرخ میلگرد امروز در اکثر شرکت‌ها 100 تا 600 تومان افزایش یافت و برخی مبادی فروش ثبات قیمت داشتند، البته قابل توجه است در این بخش شاهد اعلام چندباره قیمت و توقف فروش پس از اعلام قیمت بودیم.

قیمت نبشی و ناودانی در دوشرکت ناب و جویا نورد تهران 100 تا 600 تومان افزایش پیدا کرد و نرخ برخی محصولات در شرکت‌ها دیگر ثابت بود.

نرخ اکثر تیرآهن‌های پرفروش کیلویی 250 و 500 تومان افزایش یافت و برخی محصولات در این بخش ثبات قیمت داشتند، قیمت محصولات شاخه‌ای پرفروش ذوبی نیز 78 تا 390 هزار تومان افزایش یافت و نرخ اکثر محصولات سنگین در این شرکت ثابت بود.

سه شرکت پروفیل در بازار آزاد تغییر قیمت نداشتند، اما نرخ محصولات سنگین در شرکت صدرا 900 تومان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors