جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد ۷۳ درصدی مبادلات تجاری ایران و و عمان

سفیر ایران در عمان با بیان اینکه در 8 ماهه اول امسال رشد ۷۳ درصدی در حجم مبادلات تجاری ایران و عمان را شاهد بودیم، گفت: عمان همواره نقش متوازن و خردمندانه‌ای را در بسیاری از مسائل مرتبط با سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

رشد ۷۳ درصدی مبادلات تجاری ایران و و عمان عینک فولادی تجارت

به گزارش فولادبان، علی نجفی خوشرودی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به کشور عمان، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه‌های مختلف روابط ممتاز و برجسته‌ای دارند و رایزنی‌های سیاسی میان مقامات بلندپایه دو کشور در مقاطع مختلف انجام شده است.

وی افزود: سفر اخیرا وزیر امور خارجه ویژگی متمایزی دارد و آن تسلیم پیام رئیس جمهور به سلطان عمان است.

سفیر ایران در عمان بیان کرد: علاوه بر تسلیم این پیام مذاکرات بسیار خوب و گفت‌و گوهای بسیار مهمی در ملاقات وزیر امور خارجه با سلطان عمان انجام شده است و جلسات و ملاقات‌های دیگری هم با وزارت مکتب سلطانی و وزیر خارجه عمان در این سفر داشتند.

نجفی تصریح کرد: ما روابط سیاسی ممتازی داریم خوشبختانه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان هم همپای مناسبات سیاسی روند رو به رشدی را طی می‌کند. در ماهه اول امسال رشد ۷۳ درصدی در حجم مبادلات تجاری دو کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در چهار حوزه تجارت، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت و همکاری‌های بانکی به صورت فعالانه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در دستور کار است و سفرهای مهمی نیز در آینده نزدیک در پیش رو داریم.

سفیر ایران در عمان گفت: نکته که مایل هستم تاکید کنم این است که عمان جایگاه برجسته‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سیاست همسایگی ایران دارد و همچنین ایران هم کشور مهمی برای عمان است. رایزنی های بسیار گسترده در پرونده‌ها و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی میان ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

نجفی افزود: عمان همواره نقش متوازن و خردمندانه‌ای را در بسیاری از مسائل مرتبط با سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده و من امیدوار هستم این سفر به گام دیگری برای روند رو به ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان منجر شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors