وظیفه وزارت صمت تنظیم بازار نیست، مدیریت بازار است/تنظیم بازار فولاد غیر از پیشنهاد دهندگان موافق دیگری ندارد

دبیر انجمن سنگ آهن گفت: متاسفانه وظیفه وزارت صمت به اشتباه تعریف شده در حدی که به شکل قانون در مجلس تلقی شده است, وظیفه آن نه تنظیم بازار بلکه مدیریت بازار است.

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان  با بیان اینکه قوانین مجلس پیچیدگی خاص خود را دارد افزود: مجلس به دلیل پیچیدگی در مصوبات خود نباید به جزییات یک بازار ورود کند و از سوی دیگر وزارت صمت که وظیفه مدیریت بازار را دارد به اشتباه به تنظیم بازار رو آورده است.

دبیر انجمن سنگ آهن تصریح کرد : اخیرا طرحی درباره تنظیم بازار محصولات فولادی در بورسهای کالایی مطرح شده که مخالفان زیادی دارد. فقط بورس کالا مخالف این قانون نیست و فکر نمی کنم اصلا موافقی داشته باشد.
عسگرزاده ادامه داد: مجلس باید به جزئیات و موضوعاتی که بایستی طی بخش نامه یا دستورالعمل به صورت آیین نامه های اجرایی در دولت مصوب و ابلاغ شود ورود کند و آنچه که از طریق مجلس به صورت طرح ارائه و قانون شود نشان می دهد کماکان خیلی تفاوت بین آنچه آیین نامه اجرایی است و آنچه که قانون است مشاهده می‌کنیم. اگر این قانون که وظیفه وزارت صمت تنظیم بازار است ، تصویب و قانون شود ،اشتباه سخت و جبران ناپذیری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *