جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت کویل ورق سرد و ورق گرم گالوانیزه/ کارخانه‌ها: قیمت‌ها واقعی شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت کویل ورق سرد و ورق گرم گالوانیزه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت دو محصول کویل ورق سرد و ورق گرم گالوانیزه آمریکا در پی افزایش قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها، رشد یافت.

در این راستا، قیمت کویل ورق سرد، فوب کارخانه آمریکا به 51 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 20 دلار به ازای هر تن) افزایش یافت که این نرخ حاکی از رشد 6.25 درصدی نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته با قیمت 48 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

این ارزیابی نشان‌دهنده بالاترین قیمت نسبت به 13 اکتبر 2022 (21 مهر 1401) – 54 دلار به ازای هر هاندردیوت- گزارش شده است.

همچنین شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات قیمتی خریداران و فروشندگان برای این محصول در بازه بین 50 تا 52.50 دلار به ازای هر هانردویت گزارش شده است.

به گفته برخی منابع بازار، تاثیر افزایش قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها در بخش ورق سرد فولادی به صورت روندی صعودی ظاهر شد. گفته می‌شود تقاضا ثابت است و زمان آماده‌سازی بین شش تا نه هفته است.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه (نور سرد)، فوب کارخانه آمریکا به 49 دلار به ازای هر هاندردویت (980 دلار به ازای هر تن) افزایش یافت که این نرخ حاکی از رشد 3.16 درصدی نسبت به هفته گذشته است. این محصول در هفته قبل با قیمت 47.50 دلار به ازای هر هانردویت معامله می‌شد.

البته آخرین باری که قیمت ورق گرم گالوانیزه 49 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده بود، 20 اکتبر 2022 (28 مهر 1401) بود.

در همین حال، شاخص به دست آمده از معاملات و قیمت‌های پیشنهادی برای این محصول در بازه 47.25 تا 52.50 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شده است.

همچنین براساس ارزیابی این نشریه، قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد گرم)، فوب کارخانه آمریکا به 48 دلار به ازای هر هانردویت (960 دلار به ازای هر تن ) رشد یافت که این نرخ حاکی از افزایش 3.23 درصدی نسبت به قبل است. این محصول در گذشته با قیمت 46.50 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

با این حال، فعالان بازار اعلام کردند که با وجود اینکه کارخانه‌ها قیمت محصولات نورد سرد، گرم و پوشش‌دار را دوباره افزایش دادند، روند صعودی قیمت محصولات پوشش‌دار نسبت به کویل ورق گرم و سرد کندتر گزارش شد.

زمان آماده‌سازی ورق گالوانیزه بین 6 تا 8 هفته برآورد شده است. کارخانه‌های داخلی نیز از اواخر ماه نوامبر 2022، قیمت پیشنهادی خود برای محصولات تخت را حداقل 160 دلار به ازای هر تن افزایش دادند که ناشی از رشد تقاضا در بازار اسپات و قیمت قراضه بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors