تهاتر ایران و روسیه مربوط به قراردادهای دولتی است/ واردات فولاد از روسیه در بازار ایران تاثیر می‌گذارد؟

یک فعال صنعتی گفت: تهاتر محصولات فولادی روسیه با ایران، موضوعی سراسری و کشوری نیست و فقط مختص شرکت فولاد مبارکه با شرکت های روسی است بنابراین در موضوع کلان کشور و تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور تاثیرگذار نیست و اینگونه نیست که شمش صادر تا میلگرد وارد شود.

جهاندار شکری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تهاتر محصولات فولادی روسی با محصولات فولادی تولید ایران افزود: تهاتر فولاد روسی با کالاهای ایرانی موضوعی بود که یک ماه قبل وزیر صمت آن را اعلام کرد و این موضوع با توجه به مازاد تولید ایران نگرانی زیادی بین فعالان صنعت فولاد ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: صادرات ده میلیون تن محصولات فولادی ایران با توجه به موضوع تهاتر محصولات فولادی روسی با محصولات فولادی ایران عملا تولیدکنندگان را نگران کرده است و با توجه به کاهش تولید فولاد در سه ماهه اول می توان گفت ورود فولاد روسی به عنوان تهاتر یا هرعنوان دیگر تیر خلاص به تولیدات صنعت فولادی کشور است.

مدیرعامل ذوب آهن بیستون در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر واردات ورق فولادی با توجه به نیاز کشور و صادرات اسلب ایران به روسیه تصریح کرد: بحث تهاتر ایران و روسیه موضوعی کاملا دولتی بین شرکت فولاد مبارکه با فولادسازان روسیه است و از آنجا که فولاد مبارکه، شرکتی دولتی است باید براساس سیاست ها و تصمیمات وزارت صمت این تهاتر را انجام دهد.

شکری گفت: موضوع تهاتر محصولات فولادی روسیه با ایران، موضوعی سراسری و کشوری نیست و فقط مختص شرکت فولاد مبارکه با شرکت های روسی است بنابراین در موضوع کلان کشور تاثیرگذار نیست و اینگونه نیست که گفته شود شمش صادر تا میلگرد وارد شود.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر فروش انواع محصولات فولادی روسی و معامله آن در کف بازار افزود: موضوع معامله محصولات فولادی درکف بازار مبتنی بر شنیده ها و شایعات است و به منظور دستیابی به صحت و سقم آن باید حتما از طریق گمرک و اتاق بازرگانی و ثبت سفارش آن پیگیری شود. بعید بنظر می‌رسد چنین موضوعی قطعیت داشته باشد شاید شایعاتی شنیده شود ولی قطع به یقین برای اثبات آن باید برگه ترخیص  و اوراق سبز وارداتی موجود باشد در غیر این صورت هرکارخانه ای می تواند  با چسباندن و الصاق مارک یا یک برند روسی مدعی شود کالای وارداتی روسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *