تعیین ضرایب محصولات فولادی بازار فولاد را سامان می‌دهد؟/سود زنجیره فولاد به ضرایب آن وابسته است

یک کارشناس فولاد گفت: منصفانه ترین بحثی که برای سامان دادن به بازار فولاد اجرامی شود تعیین ضرایب است زیرا اختلافات را از بین می برد.

حسام  الدین  والی  در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه  فاصله  ضرایب شمش تا میلگرد ۱۱درصد  تعیین شده است تولیدکنندگان شمش فولادی معتقدند برای سایر حلقه های زنجیره هم باید ضرایبی در نظر بگیرند،گفت: آنها بر این باورند که باید در حلقه های  زنجیره دیگر هم این ضرایب تعیین شود مثلاً برای فاصله ضرایب آهن اسفنجی تا شمش ،ضریب گندله  تا شمش و کنسانتره هم اعدادی در نظر بگیرند.

وی افزود:درخواستی از طرف انجمن فولاد برای وزارت صمت ارسال شد که این ضرایب اعمال شود؛ احتمالا موضوعی که وزیر وعده اش را داده مربوط به درخواست تولیدکنندگان فولاد است و فکر می کنم منصفانه ترین بحثی که برای سامان دادن به بازار فولاد اجرا می شود تعیین ضرایب است.

این کارشناس فولاد با اشاره به اینکه این ضرایب قبلاً هم بوده است ، تصریح کرد: اما ضرایب را بهم زدند و هر دفعه فرمول‌ها  را تغییر می دادند که این تغییرات قطعا به یک حلقه از زنجیره آسیب می زند.

والی ادامه داد: اگر این ضرایب را دوباره اعمال کنند قطعا مشکلات و اختلافات از بین می رود البته آن هم ضرایبی که منصفانه باشد چراکه، سود کل زنجیره به این ضرایب وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *