Please use a valid API Key بی‌برقی کوره فولادی‌ها را خاموش کرد/ مازاد 12 میلیون تنی در تولید فولاد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بی‌برقی کوره فولادی‌ها را خاموش کرد/ مازاد 12 میلیون تنی در تولید فولاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید مجلس به دنبال حذف معافیت مالیاتی از انتهای زنجیره فولادی بوده که این اقدام در نهایت منجر به افزایش اشتغال و ظرفیت کشور در حوزه فولادی خواهد شد.

جواد حسینی کیا در گفتگو با فولادبان با بیان عدم توازن در زنجیره فولادی افزود:  به دلیل تولید بیش از 30 میلیون تن فولاد در کشور، میزان عرضه و تقاضا در بازار این صنعت متعادل نیست. در واقع ظرفیت داخلی کشور نهایتا 17 الی 18 میلیون تن بوده که می توان گفت حداقل 12 میلیون تن از آن تولید مازاد محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مجلس به دنبال حذف معافیت مالیاتی از انتهای زنجیره فولادی بوده که این اقدام در نهایت منجر به افزایش اشتغال و ظرفیت کشور در حوزه فولادی خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در اشاره به کاهش صادرات آهن اسفنجی عنوان کرد: این محصول به دلیل قرارگرفتن در ابتدای زنجیره فولادی مناسب فروش در حوزه صادرات نبوده و باید به سمت تولید شمش، ورق و… برود. در واقع ظرفیت زنجیره در این حوزه تکمیل شده و می توان گفت در سراسر دنیا نیز قاعده به همین شکل تداوم دارد.

حسینی کیا از تلاش مجلس در خصوص پیگیری قطعی برق خبر داد و گفت: به نظر می رسد در حال حاضر تقریبا 14 هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد که البته بخشی از آن با تعطیلی واحدهای صنعتی جبران و در نهایت نزدیک به یک هزار مگاوات از برق صرفه جویی شده است. همچنین پیشنهاداتی در خصوص چاه های کشاورزی ارائه شده که در این راستا می توان به خاموشی برق چاه ها در ساعاتی از روز و استفاده رایگان از آنها در بعدازظهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در واقع تمامی این عملکردها برای جلوگیری از قطع برق خانگی انجام می شود. این در حالی است که در کشورهای دیگر در مواجه با کمبود برق، ابتدا مصارف خانگی را قطع کرده و صنایع را در اولویت آخر قرار می دهند. بنابراین می توان گفت چنین عملکردی نیازمند تغییر ساختار فکری مردم و مسئولین است. البته لازم به ذکر بوده که در این راستا میان وزارت نیرو و بخش خصوصی قراردادهایی برای تولید برق بسته شده که در نهایت می تواند بسیاری از مشکلات در این صنعت را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors