کنفدراسیون آهن و فولاد باید از دولت فاصله بگیرد/ اجماع فعالان زنجیره فولاد گامی برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد

یک فعال معدنی صنعتی گفت: کنفدراسیون آهن و فولاد اقدامی موثر در جهت افزایش حضور بخش خصوصی و فعالان زنجیره فولاد است و باید پس از تشکیل، از دولت و نهادهای دولتی فاصله بگیرد.

مهرداد اکبریان در گفت و گو با فولادبان با اشاره به پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون آهن و فولاد در وزارت صمت افزود: اجماع نمایندگان زنجیره فولاد در پشت یک میز، پیشنهادی بسیارخوب است و می تواند گامی بلند در جهت افزایش حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های صنعت فولاد باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل” شورای آهن و فولاد” در زنجیره فولاد تصریح کرد: تشکل ها و فعالان زنجیره فولاد پیش از این نیز پیشنهاد تشکیل شورای آهن و فولاد را ارائه کرده بودند اما در این باره به اجماع نرسیدند و تشکیل آن با موانعی مواجه شد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: طبق اساسنامه شورای آهن و فولاد، مقامات دولتی در این شورا حضور نداشتند و حضور هم نخواهند داشت و فقط دست اندرکاران تولید ، فعالان صنعت فولاد و بخش خصوصی می توانند در این شورا مشارکت داشته باشند.

اکبریان پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون را ایده ای جذاب و راهبردی دانست و افزود: در کنفدراسیون آهن و فولاد از آنجا که فقط ذینفعان و فعالان صنعت فولاد پشت یک میز خواهند نشست و درباره صنعت فولاد و زنجیره فولاد به گفت و گو و مذاکره خواهند پرداخت، می تواند نقطه قوت آن بحساب بیاید.

وی دولتی شدن کنفدراسیون آهن و فولاد را نقطه ضعف آن بیان کرد و ادامه داد: از آنجا که کنفدراسیون باید با هماهنگی و نظارت اتاق بازرگانی تشکیل شود و اتاق بازرگانی هم تحت نظارت دولت و دخالت های دولت است، بیم آن می رود کنفدراسیون آهن و فولاد،رنگ و بوی دولتی بگیرد و مداخلات دولت از بستر این کنفدراسیون بر زنجیره فولاد عملیاتی شود در حالیکه این کنفدراسیون باید از دولت و نهادهای دولتی فاصله بگیرد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد: من تشکیل شورای آهن و فولاد را بر تشکیل کنفدراسیون آهن و فولاد ترجیح می دهم اما پشت یک میز نشستن تمامی فعالان و کارشناسان صنعت زنجیره فولاد برای تصمیم گیری و سیاستگذاری در این صنعت را کاملا تایید می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *