تنظیم بازار در گروی احیای وزارت بازرگانی است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: جداسازی این وزارتخانه کمک خوبی در جهت تنظیم بازار در حوزه بازرگانی، تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و نیازهای کشور می‌کند.

فرهاد طهماسبی در گفتگو با فولادبان از تفکیک وزارت صمت و بازرگانی استقبال کرد و گفت: وزارت صمت از بزرگترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود که در شرایط کنونی و با توجه به حجم بالای کار در این وزارتخانه، تفکیک می‌تواند در راستای بهبود عملکرد آن تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه درحال حاضر بحث واردات و صادرات عمده کشور در اختیار وزارت صمت است افزود: جداسازی این وزارتخانه کمک خوبی در جهت تنظیم بازار در حوزه بازرگانی، تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و نیازهای کشور می‌کند، از این رو با تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق هستم.

طهماسبی تصریح کرد: در صورت احیای وزارت بازرگانی ،وظایف و صلاحیتها بازبینی خواهد شد و حدود اختیارات دراین حوزه نیز مشخص می‌شود. در یک دوره این وزارتخانه تجمیع و به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت یا همان صمت فعالیت کرد اما کارایی مطلوبی به دلیل عریض شدن این دستگاه ندارد.

طهماسبی با بیان اینکه پیشنهاد تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در دولت قبل نیز مطرح شد، اضافه کرد: این بحث دوباره در دولت سیزدهم مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک و وزارت بازرگانی تشکیل شود که به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری، ریل‌گذاری و تنظیم در حوزه وزارت صمت باید صورت بگیرد.

همچنین از طرفی تولید، اشتغال، کارآفرینی، ثروت‌افزایی و تولید ارزش افزوده برای کشور وجود یک وزارتخانه در حوزه صنعت و معدن که پیگیر امور باشد، نیاز ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *