واردات آهن و میلگرد صرفه اقتصادی ندارد/13 میلیون تن مازاد فولاد در کشور داریم

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: صادرات محصولات فولادی مساوی با ارز آوری بیشتر و افزایش رشد اقتصادی در کشور است.

حمید رضا رستگار در گفتگو با خبرنگار فولادبان با بیان اینکه در کشور ما برای کاهش وابستگی به فروش نفت، صادرات محصولات فولادی در بازارهای جهانی به عنوان راهی برای ارزآوری و افزایش رشد اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: میلگرد یکی از مهمترین تولیدات زنجیره فولاد به شمار می‌رود که ظرفیت بالایی در به دست آوردن سهم بیشتر در بازار جهانی فولاد داشته است.

وی میزان تولید آهن و فولاد در کشور را  32 میلیون اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف داخلی کشور به طور میانگین حدود 18 تا 19 میلیون تن استکه  13 میلیون تن تولید مازاد آهن و فولاد در کشور داریم. این حجم مازاد با هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به سایر کشورها، به عراق و افغانستان به صورت مستقیم و باقی کشورها به صورت غیر مستقیم صادر می‌شود.

رستگار با اشاره به مقصدهای اصلی صادراتی محصولات فولادی به ویژه میلگرد تصریح کرد: صادرکنندگانموفق به صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز شده اند.

وی از تولید 55 میلیون تن محصولات فولادی تا سال 1404 خبر داد و گفت :  در همه جای دنیا در راستای تنظیم بازار، واردات و صادرات اتفاق میفتد ولی با توجه به کیفیت و حجم تولید میلگرد، واردات آهن قطعا منطقی نخواهد بود و نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه صد در صد در رکود بازار نیز، تاثیر مستقیم دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *