Please use a valid API Key تولید و بازرگانی مستقل اما مکمل هم پیش بروند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تولید و بازرگانی مستقل اما مکمل هم پیش بروند

نایب رئیس هیات مدیره صبا فولاد زاگرس می‌گوید: وزارت صنعت معدن و تجارت باید مستقل اما مکمل هم پیش‌ برود.

علی محمد زمانی‌استکی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اعلام موافقت دولت با احیای وزارت بازرگانی گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک موضوع ساختاری است و نمی‌توان درباره آن به شکل فردی نظری داد. در تمام کشورهای پیشرو در صنعت، سیاست‌گذاری‌های دو مقوله تولید و تجارت، به شکل تکمیل‌کننده اما مستقل از هم پش می‌رود و به ندرت ممکن است صنعت و تجارت در یک جایگاه قرار بگیرند.

وی، استقلال این دو وزارت‌خانه را لازم دانست و افزود: این دو موضوع باید به طور مستقل از هم پیگیری و برنامه‌ریزی شود؛ هرچند صنعت معدن و تجارت با یکدیگر اشتراکاتی دارند و به همین دلیل قطعاً باید مکمل یکدیگر نیز باشند.

این فعال صنعت فولاد درباره روند تلفیق این وزارت‌خانه‌ها تصریح کرد: پیش از این سه وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقل از هم فعالیت داشتند که در سال 1379 وزارت صنایع و معدن با یکدیگر تلفیق شدند، اما به علت اینکه حیطه فعالیت این دو بسیار مشترک بود، ادغام آنها اتفاق مثبتی محسوب می‌شد. در سال 1390 نیز وزارت صنایع و معدن با بازرگانی تلفیق شد که این‌بار متفاوت بودن شرح وظایف هر کدام، وزارت صمت را در پیشبرد فعالیت‌های تخصصی وزارت‌خانه‌ها با مشکل مواجه کرد.

زمانی استکی تاکید کرد: این تجربه تلفیق، آثاری مثبت چشمگیری نداشته است و هم‌اکنون مسئولین در پی آن هستند که با تفکیک فعالیت این دو بخش به ساختار بهتری دست یابند.

وی درباره نتایج تلفیق وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: از نتایجی که تلفیق وزارت‌خانه‌ها در پی داشت، می‌توان به عدم‌ همخوانی تنظیم بازار و صنعت اشاره کرد. همچنین به دنبال این روند در تصمیم‌گیری‌های کلان، گاه یک بخش قربانی بخش دیگر می‌شد، چراکه یک وزارت‌خانه کلان می‌بایست دو حوزه متفاوت از هم را همزمان به شکل هماهنگ پیش ببرد که این کار دشواری است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors