هفته ثبات قیمتی بازار آهن/ پیش بینی بازار در هفته آینده

یک عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد در تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد، این بازار را کم تحرک، بدون تقاضا و راکد عنوان کرد.

محمد صادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان درباره بازار آهن و فولاد در یک هفته اخیر، اظهارداشت: بازار داخلی آهن و فولاد به علت نبود تقاضا راکد و از ثبات قیمتی برخوردار است.

وی با اشاره به قیمت برخی اقلام و محصولات فولادی، گفت: در یک هفته  اخیر هر کیلوگرم میلگرد 15 هزار و 500 تومان، نبشی 18 هزار تومان، ناودانی 19 هزار تومان، شمش فولادی 14 هزار تومان و ورق اکسین 24 هزار و 600 تومان قیمت گذاری شد.

این فعال بازار آهن و فولاد درباره علل رکود بازار اظهار داشت: افزایش قیمت دلار به رقمی حدود 36 هزار و 200  تومان در دو هفته اخیر یکی از علل رکود معاملات و افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار است و باوجود کاهش قیمت دلار در پایان هفته اخیر به 34 هزار و 200 تومان، کاهشی در قیمت آهن آلات مشاهده نشد، بازار راکد بود و تقاضا هم مثبت نبود و قیمت‌ها هم از قیمت‌های هفته گذشته تبعیت می‌کرد.

چیت ساز درباره پیش بینی بازار آهن و فولاد در هفته آینده گفت: پیش بینی می‌شود بازار در هفته پیش‌ر کماکان ثبات نسبی همراه با رکود قیمتی و معاملاتی خواهد بود و تغییر خاصی را شاهد نخواهیم بود، ضمن اینکه باید توجه داشت ما در فصل سرد سال قرار داریم و پس از پشت سر گذاشتن این فصل، احتمالا بهمن ماه آغاز فعالیت‌ها و تحرک بازار خواهد بود.

وی با اشاره به رکود حاکم در بازارهای جهانی فولاد، افزود: در بازارهای جهانی قیمت‌ها کاهشی است اما پیش بینی می‌شود احتمالا پس از آغاز سال نو میلادی 2023 بازارها با افزایش تقاضا مواجه خواهند شد، ضمن اینکه بازار داخلی متاثر از بازارهای جهانی احتمالا از شرایط رکودی خارج خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *