آمار مقایسه‌ای «فولادبان» از قیمت میلگرد قبل و پس از اعمال فاز نخست خاموشی فولادی‌ها+نمودار

آمار مقایسه‌ای «فولادبان» از قیمت میلگرد قبل و پس از اعمال فاز نخست خاموشی فولادی‌ها (از 25 خردادماه گذشته تا 10 تیرماه جاری) منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار فولادبان، فاز نخست خاموشی‌های کارخانه‌های تولید  فولاد – از 24 خردادماه گذشته تا 10 تیرماه جاری – با قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد – مطالعه موردی قیمت میلگرد سایز 14 – چه کرد؟ برای بررسی دقیقی‌تر موضوع، خبرنگار فولادبان به عنوان نخستین رسانه به بررسی قیمت میلگرد سایز 14 از 24 خردادماه گذشته تا 10 تیرماه جاری که فاز نخست خاموشی‌ صنایع فولادی اعمال شده، پرداخته است.

بررسی روند قیمت میلگرد در بازار نشان می‌دهد که ثاثیرات انتشار اخبار مربوط به خاموشی صنایع در اردیبهشت ماه، به روند افزایشی قیمت این محصول فولادی در بازار منجر شد به نحوی که در اواخر اردیبهشت و در هفته اول خردادماه، قیمت هرکیلوگرم میلگرد سایز 14 به 18 هزار و 200 تومان رسید.

با این حال، اواسط خردادماه بود که قیمت میلگرد سایز 14 به کانال 17 هزار تومان بازگشت و دلیل آن هم فروکش کردن اخبار مربوط به خاموشی صنایع بود؛ اگرچه در این مدت دلار روند ثابتی در بازار داشت. در ادامه قیمت این محصول فولادی در بازار از 11 خردادماه تا 25 خرداد با افزایش 2 هزار تومانی، حتی از کانال 19 هزار تومان عبور کرد.

این در حالی است که از 25 خردادماه گذشته تا 10 تیرماه جاری که خاموشی فولادی‌ها اتفاق افتاد، شاهد کاهش قیمت میلگرد سایز 14 در بازار به کانال 17 هزار تومان هستیم. در همین مدت نرخ دلار در بازار آزاد بین 30 هزار و 500 تومان تا حول و حوش 32 هزار تومان در نوسان بوده است.

نموادر مقایسه ای فولادبان از قیمت میلگرد و نرخ دلار در بازار آزاد از ابتدای خردادماه گذشته تا 10 تیرماه به شرح ذیل است:

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *