تدابیری برای مقابله با حملات احتمالی سایبری در آینده / فقط قطعی برق مانع آسیب رسانی به بخش فولاد بود؟

اخیراً چند کارخانه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه مورد حملۀ هکری قرار گرفتند که این حملات ناکام ماند و تأثیری بر جریان خط تولید این کارخانه‌ها نداشت، در این میان کارخانه‌های فولادی باید تمهیداتی بیندیشند تا از حملات سایبری جلوگیری کنند. درباره اینکه چگونه با این حملات باید مقابله کرد با قوامی کارشناس آی. تی گروه فولادی آریان فولاد گفتگو کردیم.

قوامی کارشناس آی. تی گروه فولادی آریان در گفتگو با خبرنگار فولادبان گفت: ما برای محافظت از شبکه‌های خود و مقابله با حملات سایبری از فایروال و یوتی‌ام استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: هدف اصلی فایرول جداسازی یک داده‌ی امن از ناحیه‌ی ناامن و کنترل ارتباطات بین این دو است. فایروال می‌تواند کارهای دیگری نیز انجام دهد اما عمدتاً مسئول کنترل ارتباطات ورودی و خروجی از یک دستگاه به شبکه است. فایروال‌ها از دسترسی غیر مجاز به شبکه‌ خصوصی جلوگیری کرده و یک چارچوب امنیتی جامع برای شبکه‌ی است.

قوامی به بیان یو تی ام پرداخت و گفت: این نقشه بر اساس یک سیستم مختصات جهانی است که طبق آن، هر قطعه زمینی بر روی کرۀ زمین دارای مختصاتی منحصربه‌فرد است. در واقع وقتی شما نقشة یو تی‌ام زمین خود را تهیه می‌کنید مختصات آن بادقت سانتی‌متر مشخص می‌شود به این صورت شما نمی‌توانید بر روی کرة زمین، ملک یا زمینی، عیناً مشابه ملک خود پیدا کنید. این موارد امنیت شبکه‌های ما را تأمین می‌کند و از حملات سایبری جلوگیری خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *