رکود تقاضا در بازار فولاد پس از کاهش عرضه شمش به بهانه قطعی برق

پس از خوابیدن جوی که پس از قطعی برق صنایع در بازار فولاد ایجاد شده بود، رکود تقاضا باعث شده است تا کاهش قیمت‌ها در این بازار ادامه‌دار شود.

به گزارش فولادبان، پس از اینکه اخبار قطعی برق صنایع در فصل گرم سال و کاهش ظرفیت تولید منجر به یک قحطی مصنوعی در بازار شده بود، این روزها که اکثر خریداران به جو روانی حاکم بر بازار مبنی بر گرانی دلار و شمش توجه کرده بودند، در انتظار به سر می‌برند و شاهد رکود تقاضا در بازار هستیم.

معاملات امروز بورس کالا نشان داد با اینکه رقابت 1.8 درصدی داشت و قیمت این محصول به 15 هزار و 223 تومان رسید، حجم تقاضا برای میلگرد بسیار پایین بود به طوری که فقط 44.7 درصد از میلگرد فروش رفت.

با این حال، انتظار فعالان برای مذاکرات برجام و همچنین، پیشخور شدن تقاضا در بازار فولاد باعث شده است تا تقاضا به شدت کاهش پیدا کند و اکثر فروشندگان با انباری پر و پیمانکاران با آهن‌های پای پروژه خوابیده روبه‌رو هستند.

امروز در سه شرکت میلگرد 100 تا 500 تومان کاهش قیمت دیده می‌شد و مابقی اکثریت شرکت‌ها بدون تغییر اعلام قیمت کردند. نرخ نبشی و ناودانی در دو شرکت 100 تا 250 تومان افت کرد و دو شرکت نیز ثبات قیمت داشتند، قابل توجه است تعداد زیادی از شرکت‌ها از اعلام قیمت خودداری کردند.

نرخ تیرآهن کیلویی ثابت بود و در بخش شاخه‌ای شرکت ماهان تغییر قیمت نداشت، قیمت شاخه‌های پرفروش ذوبی 25 تا 60 هزار تومان صعود کرد. در بازار پروفیل شرکت تهران شرکت با 500 تومان کاهش نرخ محصولاتش را به دیگر شرکت‌ها رساند و مابقی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *