بازار آهن آلات و محصولات فولادی شاهد رشد قیمتی خواهد بود 

حجم توزیع وتولید و معاملات میلگرد در بازار بسیار بیشتراز دیگر اقلام آهن الات و محصولات فولادی است و پس از آن تیرآهن  نبشی ، ناودانی بعنوان محصولات طویل در رده های بعدی قرار دارند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد گفت: با آغاز فصل تابستان و بلند شدن  روزهای گرم تابستان، فعالیتهای عمرانی و ساختمانی افزایش می یابد که منجر به بالارفتن تقاضای آهن آلات و افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار خواهد شد.

محمد صادق چیت‌سازدر گفتگو با فولادبان درگفتگو با فولادبان با اشاره به قیمت محصولات فولادی و آهن در بازار داخلی افزود: با افزایش دما و شروع فصل تابستان نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد شدت بیشتری یافت اما دراوایل هفته گذشته “28خرداد” با کاهش قیمت کامودیتی های جهانی از جمله آهن اسفنجی، قیمت آهن آلات و محصولات فولادی در بازارداخلی کاهش پیدا کرد.

وی درباره افزایش قیمت دلار و تاثیر نوسانات قیمتی این واحد پولی بر قیمت اهن الات و محصولات فولادی درهفته گذشته ادامه داد: رشد قیمت دلار درهفته گذشته موجب شد بسیاری از کارخانه های آهن اسفنجی دولتی ، از زیان ده بودن محصولاتشان شکایت داشته باشند و اعلام کردند قیمت آهن اسفنجی دولتی پایین تر از قیمت های سال گذشته باشد و تداوم این شرایط برای تولیدکنندگان آهن اسفنجی مقرون به صرفه نیست.

این فعال بازاربا پیش بینی افزایش قیمت آهن الات درهفته آینده گفت: با افزایش قیمت دلار، قیمت آهن الات و بازار محصولات فولادی نیز با افزایش همراه خواهد شد و این بازار شاهد رشد قیمتی خواهد شد.

چیت ساز درپاسخ به سوال خبرنگارفولادبان مبنی براحتمال کاهشی شدن قیمت بازار فولاد افزود: با آغاز فصل تابستان و بلند شدن  روزهای گرم تابستان،  قطع به یقین فعالیتهای عمرانی و ساختمانی افزایش می یابد که منجر به افزایش تقاضای اهن آلات در بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: تقاضای بازار برای آهن آلات و محصولات فولادی از اردیبهشت  تا اواسط مهر افزایش می یابد و سپس روند تقاضا کاهشی خواهد شد بنابراین بازار در این دوره پنج ماهه تقاضای بالا دارد و با افزایش تقاضا، احتمال کاهش قیمت محصولات فولادی بعید بنظر می رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد با اشاره به افزایش نوسانات قیمتی میلگرد و تیرآهن درابتدای هفته گفت: حجم توزیع وتولید و معاملات میلگرد در بازار بسیار بیشتراز دیگر اقلام آهن الات و محصولات فولادی است و پس از آن تیرآهن  نبشی ، ناودانی بعنوان محصولات طویل در رده های بعدی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *