افزایش واردات قراضه ترکیه در پی بهبود تقاضای فولاد

کارخانه‌های تولید فولاد ترکیه با بهبود تقاضای فولاد در جهان، واردات قراضه خود را افزایش دادند.

به گزارش فولادبان، منابع اعلام کردند که کارخانه‌های فولاد ترکیه پس از بهبود فروش فولاد در بازارهای داخلی و صادراتی این کشور، رزرو ضایعات فولادی خود را در اعماق دریا از سر گرفتند.

منابع گفتند که یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون این کشور یک محموله بریتانیایی قراضه را به قیمت 453 دلار در هر تن سی‌اف‌آر رزرو کرده است.

گفته می شود کارخانه فولاد دیگری در همان منطقه محموله‌ای از ایالات متحده را رزرو کرده است که قیمت آن به 457 دلار در هر تن و 477 دلار در هر تن سی‌اف‌آر خرد شده است – اگرچه برخی منابع گفتند که قیمت می‌تواند 455 الی 457 دلار در هر تن سی‌اف‌آر باشد.

قبل از این معاملات شنیده می‌شد یک کارخانه فولاد در منطقه کارابوک چنین محموله‌ای را از اروپا را به قیمت 455 دلار در هر تن سی‌اف‌آر رزرو کرده بود.

بررسی‌های Fastmarkets نشان می‌دهد که قراضه سی‌اف‌آر ترکیه تحویل روز با مبدأ اروپای شمالی 449 دلار و 2 سنت و همین محموله با مبدأ آمریکا با قیمت 457 دلار و 76 سنت معامله شده است.

به گفته منابع، تصمیم دولت هند برای اعمال تعرفه های صادراتی بر محصولات آهن و فولاد و کاهش ارزش لیر ترکیه، محرک اصلی احیای تقاضا برای محصولات فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی ترکیه بوده است. کارخانه‌‌ها به بازار قراضه در اعماق دریا بازمی‌گردند تا ذخایر خود را دوباره پر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *