کمیسیون اروپا بر واردات گالوانیزه از ترکیه و روسیه تعرفه ضد دامپینگ وضع می‌کند

کمیسیون اروپا در نظر دارد تعرفه‌های قطعی ضد دامپینگ را بر واردات کویل گالوانیزه داغ از روسیه و ترکیه به اتحادیه اروپا اعمال کند

کمیسیون در سند افشای کلی که توسط S&P Global Commodity Insights مشاهده شد، اعلام کرده که با توجه به نتایج به دست آمده در مورد دامپینگ باید به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به صنعت اتحادیه توسط واردات دامپینگ محصول مورد نظر اعمال شود.

این تعرفه‌ها به محصولات شرکت‌های زیر وضع می‌شود: PJSC روسیه 36.6 درصد؛ فولاد نوولیپتسک روسیه 10.3 درصد; PAO Severstal روسیه 31.3 درصد; سایر شرکت‌های روسی 37.4 درصد؛ MMK ترکیه 10.6 درصد; تات متال ترکیه 2.4 درصد; Tezcan Galvaniz ترکیه 11.0 درصد; شرکت‌های ترکیه‌ای 8.0 درصد و سایر شرکت‌های ترکیه 11.0 درصد.

به اشخاص ذینفع مهلتی داده می‌شود که در طی آن می‌توانند پس از آخرین افشای کمیسیون اروپا اظهارنظر کنند.

کمیسیون اروپا در ژوئن 2021 تحقیقاتی را در مورد واردات گالوانیزه از روسیه و ترکیه آغاز کرد تا مشخص کند که آیا محصولات در حال دامپینگ هستند و آیا این واردات باعث آسیب به تولیدکنندگان اتحادیه اروپا شده است.

کشورهای اتحادیه اروپا با وجود سهمیه‌بندی‌ها و تحقیقات ضد دامپینگ، تا حد زیادی مقصد اصلی ترکیه برای صادرات کویل پوشش‌دار در سال 2021 بودند.

بر اساس داده‌های موسسه آماری ترکیه یا TUIK، اسپانیا خریدار اصلی کویل روکش‌دار ترکیه در سال 2021 بوده است که 600000 تن وارد کرده که 62 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، در حالی که صادرات به ایتالیا به 205000 تن رسیده و 81 درصد افزایش یافته است.

بلژیک دیگر خریدار اصلی کویل روکش‌دار ترکیه در سال 2021 بود که 208000 تن واردات داشت که نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشت، در حالی که پرتغال 162000 تن، دو برابر سالانه وارد کرد.

با توجه به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا قبلاً بسته‌های پی در پی تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده است که محصولات فولادی از جمله گالوانیزه را نیز پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *