فشار عرضه‌ها سنگین و بورس قرمز شد

فشار فروش آخر هفته باعث شد تا شاخص کل بازار سرمایه افت کند و بازار به رنگ قرمز تغییر کند.

به گزارش فولادبان، روز گذشته که روند معاملات تقریبا خوب بود و بازار رشد بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، برای بورس به پایان رسید و آخرین روز هفته سرنوشتی سرخ برای آن رقم زد چراکه شاخص کل این بازار با افزایش فشار فروش، تغییر وضعیت داد و قرمز شد. کارشناسان افت امروز شاخص کل را طبیعی می‌دانند و علت اصلی آن را اصلاح اندک سهم‌ها و همچنین، دور کردن سرمایه از ریسک معرفی می‌کنند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت اندک یک‌هزار و 434 واحدی، در نقطه یک میلیون و 521 هزار و 433 واحدی ایستاد، اما شاخص کل هم‌وزن مسیر دیگری را طی کرد و با افزایش یک‌هزار و 377 واحدی، به 411 هزار و 689 واحد رسید. این در حالی است که شاخص فلزات اساسی رشد 177 واحدی را تجربه کرد و روی یک میلیون و 159 هزار و 321 واحد بسته شد.

نمادهای «خگستر»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «ثامید»، «ورنا» و «کیمیاتک» پرتراکنش‌ترین نمادهای معاملات روز جاری بودند. نمادهای «رمپنا»، «کگل»، «شتران» و «فخوز» تأثیر بیشتری روی ریزش شاخص کل داشتند در حالی که «شپنا»، «تیپیکو» و «فولاژ» اثری مثبت در شاخص گذاشتند.

امروز، اکثر نمادهای فولادی هم فشار فروش را تجربه کردند و در این میان، نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «فنورد» وضعیت بدی را پشت سر گذاشتند در حالی که نمادهای «فولاژ»، «کویر» و «فسازان» وضعیت سبز داشتند. نمادهای معدنی این صنعتی یعنی «کچاد» و «کگل» هم یکی از بدترین نمادهای کل بازار بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *