جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روایتی از بازار راکد واردات اسلب ایتالیا/ چراغ سبز فعالان بازار نسبت به رشد تقاضا در بازار ورق فولادی با ضخامت بالا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از بازار راکد واردات اسلب ایتالیا و نظر مثبت فعالان بازار درباره رشد تقاضا در بازار ورق فولادی با ضخامت بالا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر بازار واردات اسلب در ایتالیا برخلاف فعالیت پررونق هفته گذشته، راکد بود. با این وجود، رشد تقاضای ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار داخلی باعث شد تا وضعیت بازار مثبت باقی بماند.

در همین حال، بازار ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا برای پیش‌بینی روند بازار اسلب بسیار حیاتی است، زیرا عمدتا تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا هستند که محصولات نیمه تمام فولادی را خریداری می‌کنند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق فولادی با ضخامت 8 تا 40 میلی‌متر، داخلی، exw جنوب اروپا به بازه 910 تا 930 یورو (965 تا 986 دلار) به ازای هر تن افزایش یافت که این بازه قیمتی حاکی از رشد 10 تا 30 یورو به ازای هر تن نسبت به هفته گذشته است. این محصول در هفته قبل بین 889 تا 920 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته این ارزیابی انعکاس معاملات اخیر بازار است.

همچنین فعالان بازار با استناد بر بازار تقاضا و افزایش قیمت اسلب، پیش‌بینی می‌کنند قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا، حداقل در کوتاه مدت، به رشد خود ادامه دهد.

در حالی در هفته گذشته عرضه‌کنندگان آسیایی حجم بالایی از محصول به این کشور صادر کردند که آمار صادرات محصول به ایتالیا در طول هفته اخیر چشم‌گیر نیود.

یک تاجر در بازار مطرح کرد که قیمت مطلوب کنونی برای اسلب صادراتی، 730 تا 740 دلار به ازای هر تن CFR است. در همین حال، یک خریدار اعلام کرد که قیمت معقول 740 دلار به ازای هر تن CFR است.

با این وجود، تاجر دیگری از صادرات یک محموله 10 هزار تنی اسلب چینی با قیمت 710 دلار به ازای هر تن CFR خبر داد، البته این آمار در ارزیابی قیمت لحاظ نشد.

قیمت پیشنهادی چین در بازه 740 تا 750 دلار به ازای هر تن CFR بود درحالی که اسلب برزیلی با قیمت 800 دلار به ازای هر تن CFR عرضه می‌شد. البته خریداران اعلام کردند که این قیمت بالاست.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، واردات، CIF ایتالیا 730 تا 740 دلاربه ازای هر تن CFR بود. این محصول در هفته گذشته بین 710 تا 740 دلار به ازای هر تن CFR معامله می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors