شرکت‌های معدنی جهانی در مواجهه با کمبود نیروی کار و رشد تورم

 بزرگ‌ترین معدن‌کاران جهان در سال 2021 سودهای بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساندند که با افزایش قیمت‌ها از مس و سنگ‌آهن گرفته تا زغال‌سنگ افزایش یافت. تکرار این موضوع در سال جاری بعید به نظر می‌رسد.

تحلیلگران پس از گزارش‌های سه‌ماهه ضعیف گفتند، شرکت‌های معدنی جهانی باید بر کمبود نیروی کار مرتبط با کرونا و هزینه‌های تولید فزاینده غلبه کنند تا به اهداف تولید سالانه دست یابند.

آنگلو امریکن و آنتوفاگاستا Antofagasta، از جمله شرکت‌های معدنی هستند که اهداف تولید سالانه را کاهش داده‌اند یا مخارج سرمایه‌ای مورد انتظار را افزایش داده‌اند، که بخشی از تقصیر را به گردن فشار تورمی گسترده ناشی از افزایش قیمت‌های گازوئیل می‌اندازد. درنتیجه، تحلیلگران انتظار دارند که سود آنها در سال جاری و سال آینده کاهش یابد.

به عنوان مثال، RBC Capital Markets انتظار دارد که درآمد آنگلو امریکن قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) یک پنجم در سال 2022 و 12 درصد در سال 2023 کاهش یابد.

گروه BHP و ریوتینتو بزرگ‌ترین معدن‌کاران جهان نیز برآورد تولید سنگ‌آهن خود در ژانویه تا مارس را کاهش دادند و در مورد تولید آتی این ماده اولیه فولادی هشدار دادند.

کنترل‌های مرزی برای مهار کرونا در استرالیا منجر به کمبود کارگران معدن شده است.

تولیدکنندگان عمده سنگ‌آهن عمدتاً به بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد جهان، چین می‌فروشند، اما این کشور پس از کاهش حدود 30 میلیون تنی تولید در سال 2021، به کاهش تولید فولاد خام خود در سال جاری برای جلوگیری از آلودگی ادامه خواهد داد.

به گفته تحلیلگران، قرنطینه‌های جدید کووید 19 چین، کاهش پیش‌بینی‌شده رشد اقتصاد جهانی و تأثیر جنگ روسیه در اوکراین نیز تهدیدهای قوی هستند.

RBC در یادداشتی می‌گوید: «تولید کمتر فولاد می‌تواند قیمت سنگ‌آهن را تحت فشار قرار دهد.

بزرگ‌ترین معدن‌کاران جهان در سال 2021 سودهای بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساندند که با افزایش قیمت‌ها از مس و سنگ‌آهن گرفته تا زغال‌سنگ افزایش یافت. تکرار این موضوع در سال جاری بعید به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *