ققنوس بورس از خاکستر خود برخاست

شاخص کل بورس پس از افتی که در ابتدای معاملات داشت، دوباره از جا بلند شد و رشد اندکی را ثبت کرد.

به گزارش فولادبان، بورس اوراق بهادار تهران امروز با وجود کاهش نسبی حجم معاملات، همه حالت‌ها را به خود دید، اما شاخص کل در نهایت به دنبال بیشتر شدن خرید برخی سهم‌های شاخص‌ساز رشد اندکی را تجربه کرد و بازار در این هفته سبز بسته شد. کارشناسان معتقدند که سهام شرکت‌های فولادی همچنان در شوک عوارض صادراتی هستند، ولی دیگر سهم‌ها به دنبال پتانسیل‌های شناسایی شده در صنایعشان رشد نسبتا بهتری را داشتند.

به هر حال، شاخص کل بازار سرمایه تا انتهای معاملات روز جاری توانست خودش را 8 هزار و 100 واحد بالا بکشد و در پایان معاملات روی نقطه یک میلیون و 454 هزار و 126 واحدی بایستد. شاخص کل هم‌وزن نیز با نماگر اصلی بورس هم‌مسیر شد و با رشد 2 هزار و 675 واحدی، در نقطه 382 هزار و 969 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی نیز با روند شاخص کل همراه بود و با رشد 7 هزار و 244 واحدی، به یک میلیون و 134 هزار و 373 واحد رسید.

امروز، نمادهای «خگستر»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «وساپا»، «شتران» و «خبهمن» نسبت به دیگر نمادهای بازار سهام تراکنش‌های بیشتری داشتند، اما نمادهای «فولاد»، «شبندر»، «فملی»، «شتران»، «فارس» و «شبریز» سهم بیشتری در رشد شاخص داشتند. همچنین، نماد «فخوز» تأثیری منفی روی روند حرکتی شاخص گذاشت.

نمادهای فولادی در معاملات امروز نقش چندانی نداشتند، اما برخی از سهم‌ها نسبت به دیگران صف خرید طولانی‌تری داشتند و «فپنتا»، «فولاد» و «فنورد» از این دسته سهم‌ها بودند. نمادهای معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» وضعیتی تقریبا خنثی را در معاملات امروز تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *