جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روند سینوسی شاخص کل ادامه دارد/ گردش سرمایه در سهم‌های کوچکتر

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند آخرین روز کاری هفته گذشته کمی نسبت به قبل افت کرد چراکه بیشتر سهم‌های شاخص‌ساز فشار عرضه را تجربه کردند.

به گزارش فولادبان، امروز سهام شاخص‌ساز بازار سرمایه فشار فروش را تجربه کرد و بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در سهم‌های کوچک اتفاق می‌افتاد و دو نشانگر اصلی بورس جریانی واگرا تا پایان معاملات پشت سر گذاشتند. با این حال، سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در سهم‌های کوچک بازار اتفاق می‌افتاد و نباید نادیده گرفت که حجم معاملات نسبت به روزها قبل افت کرده بود. کارشناسان هم عقیده دارند که خنثی بودن خبرها از مذاکرات و همچنین پیشرفت نکردن صنایع یکی از دلایل متعادل بودن بازار است.

به هر حال، شاخص کل تا انتهای معاملات امروز 5 هزار و 101 واحد افت را از خود به جای گذاشت و به یک میلیون و 458 هزار و 679 واحدی رسید. با این حال، شاخص کل هم‌وزن این بازار با رشد اندک 728 واحدی توانست در نقطه 378 هزار و 76 واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص فلزات اساسی هم روند حرکتی شبیه به شاخص کل داشت و در نهایت، با ریزش 6 هزار و 308 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 154هزار و 437 واحد متوقف شد.

نمادهای «خگستر»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «شتران»، «شبندر» و «کالا» در فهرست نمادهای پرتراکنش معاملات امروز قرار گرفتند و نمادهای «فملی»، «خودرو»، «وبملت»، «شتران»، «فولاد» و «وتجارت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند و نماد «شبریز» تنها نمادی بود که تأثیر مثبت روی شاخص کل گذاشت.

نمادهای فولادی در طول معاملات امروز وضعیتی متعادل را تجربه کردند، اما نمادهای «فپنتا»، «ذوب»، «فجر» و «فسازان» نسبت به آخرین معاملات خود رشد قیمت داشتند. در گروه کانه فلزی دو نماد معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» نیز وضعیت قرمز به خود گرفتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors