بریتانیا عوارض ضد دامپینگ فولاد چین و روسیه را 5 سال تمدید می‌کند

طبق گفته سازمان بازرگانی بریتانیا، صنعت مذکور در حال حاضر به دلیل قیمت مواد خام، بیماری همه‌گیری کرونا، روندهای بلندمدت اقتصادی و هزینه‌های انرژی حاضر آسیب‌پذیر است.

سازمان بازرگانی بریتانیا (TRA) پیشنهاد کرده است که عوارض موجود در مورد واردات فولاد تخت نورد سرد از چین و روسیه حفظ شود.

این بدان معناست که این صنعت بریتانیا که عمدتاً در ولز جنوبی مستقر است، به مدت پنج سال دیگر تا 5 آگوست 2026 از محصولات دامپینگ دو کشور محافظت می‌شود.

فولاد تخت نورد سرد در ساخت قطعات برای صنعت خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود و می‌توان آن را در محصولات مصرفی مانند رادیاتور، قفسه‌بندی، قفسه‌بندی و مبلمان فلزی یافت.

بازار فولاد تخت نورد سرد بریتانیا 40 تا 50 درصد ساخت داخل است و مابقی تقاضا از طریق واردات تأمین می‌شود. بقیه به طور مستقیم به مشتریان بزرگ در بخش‌های خودرو، ساخت‌وساز و مهندسی فروخته می‌شود.

سازمان بازرگانی بریتانیا بین 50 تا 100 مشتری فولاد تخت نورد سرد پایین‌دستی را در طیف وسیعی از مشاغل شناسایی کرد.

در طول سال 2019، این مشاغل پایین‌دستی منتخب حداقل 1652 نفر را استخدام کردند و مجموعاً گردش مالی 685 میلیون پوندی داشتند.

با این حال، طبق گفته سازمان بازرگانی بریتانیا، صنعت مذکور در حال حاضر به دلیل قیمت مواد خام، بیماری همه‌گیری کرونا، روندهای بلندمدت اقتصادی و هزینه‌های انرژی حاضر آسیب‌پذیر است.

این سازمان گزارش‌هایی را دریافت کرده مبنی بر اینکه اگر دوباره دامپینگ اتفاق بیفتد، احتمالاً واردات صدمات قابل توجه بیشتری ایجاد می‌کند.

پس از مشاوره‌ها، سازمان بازرگانی بریتانیا یک توصیه نهایی را بررسی و ارائه خواهد کرد که برای وزیر امور خارجه تجارت بین‌الملل ارسال خواهد شد و او تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *