جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات محصولات فولادی برای کشور ضروری است/افزایش قیمت فروآلیاژها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران گفت : صادرات محصولات فولادی با توجه به مازاد تولید در کشور و کسب درآمد ارزی حاصل از آن ضروری است اما باید با مدیریت صحیح و توجه ویژه به تقاضای داخل برنامه ریزی شود.

اکبر استادحسن در گفت‌وگو با فولادبان با اشاره به سیاستهای صادراتی وزارت صمت از آغاز سال تاکنون افزود: تحریمهای شدید علیه ایران موضوع صادرات محصولات فولادی را با توجه به کسب درآمد حاصل از فروش و ارزآوری آن مهم و قابل توجه کرده است.

وی ادامه داد: صنعت فولاد کشور در حال حاضر حدود 15 میلیون تن مازاد تولید داردکه این رقم صادرات را ضروری تر می سازد اما باید این مازاد با برنامه ریزی درست و منطقی به بازارهای خارجی عرضه شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران تصریح کرد: قیمت محصولات فولادی از ابتدا تا انتهای زنجیره در دنیا در حال افزایش است، لذا در این شرایط صادرات کشور باید با برنامه ریزی صحیح به بازارهای هدف عرضه شود ضمن اینکه نباید از تقاضای داخل غفلت کرد زیرا قطعا صادرات محصولات بر قیمت های بازار داخلی  اثر خواهد گذاشت .

استاد حسن در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کردو گفت : برآورد کارشناسان این است که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد قیمتها روند افزایشی خواهند داشت و حتی مقاطع فولادی نیز شاهد روند افزایشی خواهند بود.

وی در ادامه به سیاست چین در قبال محصولات فولادی بویژه فروآلیاژی اشاره کرد و گفت: با حاد شدن آلودگی هوا در چین ، مسئولان صنعت فولاد تصمیم به اتخاذ محدودیتهای ویژه برای تولید محصولات فرو آلیاژی گرفتند که همین محدودیتها افزایش قیمت را به همراه داشت .

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران افزود: بسیاری از کارخانه های تولیدی که درغرب چین مستقر شده بودند اکنون به شرق چین منتقل و کارخانه های با آلایندگی بالا ممنوع الفعالیت شده اند و صدور پروانه برای واحدهای تولیدی جدید هم بسیار محدود شده است .

استاد حسن تاکید کرد: مجموع این عوامل موجب افزایشی شدن قیمت محصولات فروآلیاژ علیرغم کاهشی بودن قیمت آنها در سالهای گذشته شده و این افزایش قیمت ، تمام محصولات زنجیره فولاد را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors