جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شیب کاهشی تولید محصولات فولادی در سال جدید

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت:تولید محصولات فولادی از برنامه عقب است و امسال نیز با توجه به محدودیت های برق و گاز این عقب ماندگی حتمی خواهد بود و شیب کاهش تولید بجای اینکه کمتر شود، بیشتر خواهد شد.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش تولید محصولات فولادی در سال 1400 تاکید کرد: با توجه به سهمیه بندی ها و محدودیت های زیاد برق و گاز و انرژی سال گذشته تولید محصولات فولادی درمقایسه با سال 1399 بیش از دو میلیون تن کاهش یافت.

وی ادامه داد: محدودیت های انرژی و سهمیه بندی برق و گازهمزمان با وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی و بحث تنظیم بازار به محدودیت های تولید در سال جدید افزوده خواهد شد و شیب کاهش تولید بجای اینکه کمتر شود، بیشتر خواهد شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: کاهش دومیلیون تنی محصولات فولادی در سال 1400 با سال قبل از آن ثبت شد اما درسال 1400 مبنای برنامه تولید روی دو تا سه میلیون تن افزایش محصولات فولادی بود که نشانه عدم تحقق برنامه پیش بینی شده صنعت فولاد کشور از برنامه توسعه است و کاهش دو میلیون تنی محصولات فولادی در سال 1400 درشرایطی است که سیاستگزاران تلاش زیادی برای افزایش تولید داشته اند.

احرامیان گفت: تولید محصولات فولادی همچنان از برنامه عقب است و امسال نیزبا توجه به محدودیت های برق و گاز این عقب ماندگی حتمی خواهد بود و حتی ممکن است بیشتر هم بشود و تولید ما از برنامه عقب خواهد ماند.

وی با اشاره به کاهش نرخ دلارو افزایش قیمت مقاطع در بازار داخلی افزود: تورم سالانه برمواد غذایی روزانه تا محصولات استراتژیک و صنعتی اثرگذار است و علت گرانی مقاطع فولادی با وجود کاهش قیمت دلار و ارتباط مستقیم بازارهای جهانی با بازارهای داخلی به نرخ تورم سالانه باز می گردد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors