دیوان عالی آمریکا اعتراض به تعرفه‌های دوره ترامپ را رد کرد

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از استماع اعتراض شرکت‌های فولادی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2018 مبنی بر دو برابر کردن تعرفه واردات فولاد از ترکیه به دلایل امنیت ملی خودداری کرد؛ اقدامی که دولت جو بایدن از آن دفاع کرد.

به گزارش فولادبان،قضات، درخواست تجدیدنظر واردکنندگان فولاد ازجمله Transpacific Steel LLC و شرکت بین‌المللی جردن و همچنین تولیدکننده فولاد ترکیه Borusan Mannesmann و شرکت تابعه آن در ایالات متحده را رد کردند. این شرکت‌ها به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرده بودند.

ترامپ تعرفه 25 درصدی را به 50 درصد افزایش داد که شرکت‌های فولادی معتقدند این تعرفه فراتر از اختیارات وی بوده است. آن‌ها به دنبال بازپس گرفتن 54 میلیون دلار از دولت آمریکا هستند که مجموعاً به عنوان تعرفه پرداخت کرده‌اند.

موضوع اقتدار رئیس‌جمهور تحت قانون فدرال به نام قانون گسترش تجارت است. این قانون به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تا تعرفه‌هایی را برای حفاظت از امنیت ملی تعیین کند.

مخالفان به ماده‌ای از قانون اشاره کرده‌اند که یک فرصت 90 روزه برای رئیس‌جمهور برای اعمال تعرفه پس از دریافت گزارش از وزارت بازرگانی تعیین می‌کند. وزارت بازرگانی در سال 2018، چنین گزارشی در ژانویه ارائه کرد و ترامپ در ماه مارس تعرفه اولیه 25 درصدی را در بازه 90 روزه اعلام کرد. اما، مخالفان گفتند، تصمیم او برای افزایش تعرفه به 50 درصد در اوت 2018 خارج از این پنجره بود و غیرقانونی بود.

ترامپ در می 2019 تعرفه را به 25 درصد کاهش داد.

دولت بایدن که این پرونده را در دست گرفت و از اقدامات ترامپ دفاع کرد، استدلال کرده بود که تصمیم بعدی قانونی است زیرا قانون به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تصمیم تعرفه‌ها را خارج از دوره 90 روزه اصلاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *