ادامه روند رو به رشد شاخص کل بورس

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم به روند افزایشی خود ادامه داد و در کانال 1.3 میلیون واحدی بیشتر پیشرفت کرد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه از روز گذشته با تقاضای مناسبی مواجه شده است و امروز هم این روند همچنان ادامه یافت و باعث شد که برخی از سهم‌ها باز هم رشد قیمت را تجربه کنند و بازار باز هم بز بسته شود. به نظر می‌رسد که رسیدن قیمت نفت به مرز 130 دلار باعث شده است تا سهام شرکت‌های پالایشی بورس تقاضای بیشتری نسبت به سایر سهم‌ها داشته باشند و شاخص را بالا بکشند.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات، با رشد 20 هزار و 327 واحدی، خود را به یک میلیون و 342 هزار و 925 واحدی رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 849 واحد رشد کرد تا رقم 341 هزار و 520 واحدی را نشان دهد. شاخص فلزات اساسی هم روند حرکتی شبیه به شاخص اصلی بازار را الگوسازی کرد و با رشد 13 هزار و 529 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 75 هزار و 169 واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «شبندر»، «خودرو»، «شپنا»، «فملی»، «وبملت» و «فولاد» بیشترین تراکنش را داشتند و نکته اصلی اینجاست که نمادهای گروه فرآورده نفتی توانستند افت «شستا» را جبران کنند و بازار را سبز نگه دارند. نمادهای «کگل»، «پارسان»، «فولاد»، «تاپیکو»، «شبندر»، «وغدیر» و «ومعادن» بیشترین تأثیر را در شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی بورس هم همگام با اکثر نمادهای بورسی سبزپوش بودند، اما نمادهای «ذوب»، «فجر»، «فخوز» و «فسازان» بیشترین رشد را ثبت کردند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» نیز دو نماد تأثیرگذار امروز بورس بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *