اتصال گاز تمام صنایع فولادی به شبکه گازرسانی کشور از هفته آینده/صنایع بعد از زمستان آماده سهمیه‌بندی برق می‌شوند

با رفع محدودیت های گاز در زمستان امسال امیدواریم افت تولید محصولات فولادی بیش از 10 تا 15 درصد نشود البته باید توجه داشت با پایان برودت هوا صنایع خود را برای سهمیه‌بندی برق آماده می‌کنند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: در پی توافق وزارت صمت با وزارت نفت قرار شد گاز تمام تولیدکنندگان محصولات فولادی و آهن اسفنجی از هفته آینده وصل شود.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان افزود: در حال حاضر گاز بسیاری از تولیدکنندگان یا کاملا قطع است و یا بصورت سهمیه‌بندی برقرار است که امیدواریم از هفته آینده با اتصال به شبکه، فعالیت تمام صنایع فولادی از سر گرفته شود و وزارت نفت هم بتواند گاز واحدهای تولیدی را تامین کند.

وی با اشاره به قطع گاز برخی از واحدهای فولادساز به علت برودت هوا در دو ماه اخیر تصریح کرد: گاز فولاد سبزوار و قائنات در دو ماه اخیر قطع بود که در هفته اخیر به صورت سهمیه بندی وصل شد و تولید در حال انجام است.

به گفته این مقام دولتی، به زودی محصولات فولاد سبزوار به بورس کالا عرضه و بخشی از کمبود آهن اسفنجی بازار از طریق سبزوار تامین خواهد شد. همچنین گاز فولادسازی قائنات هم پس از دو ماه تعطیلی  در حال وصل شدن است و می‌تواند به چرخه تولید بازگردد و بخشی از نیاز بازار به آهن اسفنجی را تامین کند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: گاز سایر واحدهای صنعتی مانند فولاد هرمزگان هم از هفته گذشته به صورت سهمیه‌بندی متصل شده است.

صباغ در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر کاهش حجم تولید محصولات فولادی در مقایسه با سال گذشته با توجه به قطعی گاز و برق گفت: با رفع محدودیت های گاز در زمستان امسال امیدواریم افت تولید محصولات فولادی بیش از 10 تا 15 درصد نشود البته باید توجه داشت با پایان برودت هوا صنایع خود را برای سهمیه‌بندی برق آماده می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *