Please use a valid API Key رونق نسبی اقتصاد با توافق برجام/ طرح نهضت ملی مسکن بازار را از رکود نجات می‌دهد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رونق نسبی اقتصاد با توافق برجام/ طرح نهضت ملی مسکن بازار را از رکود نجات می‌دهد

نرخ دلار تعیین کننده وضعیت اقتصادی است، به طوریکه با حصول برجام نرخ دلار تا حدی کاهش می‌یابد و بر قیمت سایر کالاها اثر می‌گذارد اما در صورت افزایش نرخ ارز دوباره قیمتها در مدار صعود قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه گفت: شرایط سیاسی و اقتصادی کشور وضعیت بازار را در سال آینده مشخص خواهد کرد، به طوریکه اگر توافق برجام حاصل شود شاید در ابتدا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم اما دوباره قیمت‌ها به شرایط قبلی خود باز می‌گردد.

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان افزود: اگر نشست مذاکرات برجام در وین به توافق منجر شود قطعا این توافق با حذف تحریم ها و کاهش محدودیت‌‎ها روی بازار تاثیر مثبت خواهد داشت.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه ادامه داد: نرخ دلار تعیین کننده وضعیت اقتصادی است، به طوریکه با حصول برجام نرخ دلار تا حدی کاهش می‌یابد و بر قیمت سایر کالاها اثر می‌گذارد اما در صورت افزایش نرخ ارز دوباره قیمتها در مدار صعود قرار می‌گیرند.

این فعال صنفی با بیان اینکه با توافق برجام و کاهش تحریم‌ها و محدودیت‌‌ها، رونق اقتصادی و تجارت اتفاق می‌افتد تصریح کرد: ساخت یک میلیون واحد در طرح مسکن ملی موجب افزایش تقاضای محصولات فولادی در کشور خواهد شد و قطعا اشتغال را برای فعالان اقتصادی این حوزه رونق خواهد داد.

امیری با اشاره به اینکه اکنون بازار در رکود قرار دارد گفت: کاهش نقدینگی مردم، فصل سرما و کاهش فعالیت‌های عمرانی، خرید و فروش آهن آلات و معاملات محصولات فولادی را بی‌رونق کرده و بازار در رکود شدیدی به سر می‌برد.

وی افزود: وقتی نقدینگی کم باشد عرضه محصولات فولادی هم با رکود مواجه خواهد شد و بسیاری از شغل‌های مرتبط با ساخت و ساز، فعالین صنفی از برقکار تا فروشندگان مصالح ساختمانی و آهن فروشان  بیکار می‌شوند.

امیری گفت: افزایش  ساخت و ساز مسکن ملی و فعالیت عمرانی یک میلیون واحدی مسکن در سال قطعا افزایش تقاضا، ثبات قیمت و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت اما تعیین نرخ در این زمینه به تصمیمات سیاسی دولت مربوط می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors