افزایش قیمت محصولات فولادی در سال آینده قطعی است

اینکه هم کنترل قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که قیمت سال قبل حفظ شود و هم پایه حقوق کارگری و تامین اجتماعی حفظ و کنترل شده باشد به نظر می رسد سیاستی غیر قابل تحقق و دور از انتظار با توجه به روند افزایش قیمت محصولات و کالاهاست و افزایش قیمت محصولات فولادی هم خارج از این چارچوب نخواهد بود و افزایش قیمت ها با توجه تورم ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری گفت: افزایش قیمت تمامی کالاها و محصولات از جمله فولاد را در سال آینده شاهد خواهیم بود.

مجتبی کواکبیان در گفتگو با فولادبان افزود: با توجه به افزایش نرخ تورم ثابت شده سالانه که همواره حداقل در طول 20 سال اخیر  افزایشی بوده، قیمت محصولات فولادی  در سال آینده نیز روند افزایشی خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات فولادی معمولا اینگونه بوده است که نرخ پایه محصولات فولادی سال گذشته با 20 تا 30 درصد افزایش قیمت در سال جدید محاسبه شده است و این افزایش به میزان ارقام تورمی در سال افزایش داشته است ولی هیچگاه قیمت ها روند کاهشی نداشته‌‍اند شاید بالاتر رفته اما قیمت پایه در آن سال کاهشی نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری تصریح کرد: افزایش قیمت در تمامی محصولات از جمله فولاد در سال آینده را شاهد خواهیم بود و با وجود اینکه اعلام شده است سیاست‌های اقتصادی دولت مبتنی بر کاهش قیمت‌ها، کنترل تورم و منتفی بودن افزایش حقوق کارگران برای جلوگیری از تورم است اما تحقق این شرایط بعید به نظر می رسد و بازهم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

کواکبیان گفت: اینکه هم کنترل قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که قیمت سال قبل حفظ شود و هم پایه حقوق کارگری و تامین اجتماعی حفظ و کنترل شده باشد به نظر می رسد سیاستی غیر قابل تحقق و دور از انتظار با توجه به روند افزایش قیمت محصولات و کالاهاست و افزایش قیمت محصولات فولادی هم خارج از این چارچوب نخواهد بود و افزایش قیمت ها با توجه تورم ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *