دلیل ادغام دو تشکل آهن مشخص شد/ فعالان صنفی با مالیات بر ارزش افزوده ارتباط خوبی ندارند

رئیس اتحادیه تاسیسات ابزار آلات ساختمانی و آهن آلات استان سیستان و بلوچستان گفت: اخذ مالیات از واحدهای صنفی شهرستان زاهدان در دو سال اخیر برمبنای فروش آنها بوده است و طبق اسناد مالیاتی هم هر سه ماه یکباراز واحدها مالیات اخذ می‌شود.

مهدی کریمیان در گفتگو با فولادبان درباره مالیات بر ارزش افزوده افزود: اتحادیه آهن و فولاد در مرکز استان سیستان و بلوچستان فقط 25 مرکز فعال دارد و علت این است که واحدهایی که فعالیت می‌کردند به علت فشارها و مسایل دیگر پروانه فعالیت شان لغو و باطل شد و در اتحادیه ابزار آلات صنعتی ادغام شدند.

این فعال صنفی تصریح کرد: از آنجا که بافت شهر زاهدان سنتی است فاکتور آهن فروشانی که با دولتی‌ها فعالیت می کنند مشخص است اما آهن فروشانی که با بخش خصوصی فعالیت دارند در حین معامله با خریدار به توافق می‌رسند.

کریمیان گفت:25 نماینده فروش آهن و فولاد در زاهدان به علت دور بودن از مرکز به تنهایی فعالیت شغلی خود را دنبال می‌کنند و نیازی هم به ارتباط با تهران نمی‌بینند و اغلب نیز مشکلات صنفی خود را خودشان حل می کنند. البته سازمان تعزیرات حکومتی، سامانه نقش سامانه انبارها و خروج کالای ضایعاتی دارند اما تمام این مسایل با واحدهای صنفی خودشان حل و فصل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های مالیاتی بطور شفاف و روشن برای واحدهای صنفی تبیین و تعریف شود تا فعالان صنفی رغبت بیشتری به پرداخت مالیات مشاغل و مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *