افزایش قیمت شمش فولاد ایران با روند صعودی جهانی و بازگشت چین به بازار

قیمت شمش فولاد صادراتی از ایران در هفته منتهی به چهارشنبه 18 بهمن با حمایت از روند صعودی بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، بازگشت چین پس از تعطیلات سال نو قمری از افزایش قیمت فولاد فروشندگان ایرانی حمایت کرد. چین بازار اصلی برای مواد ایرانی است.

شمش فولاد داخلی در چین با قیمت 4670 یوان (733.47 دلار) در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان در روز چهارشنبه 9 فوریه معامله می‌شد که نسبت به روز سه‌شنبه 20 یوان در هر تن و نسبت به پایان ژانویه 190 یوان افزایش داشت.

این امر منجر به افزایش قیمت شمش وارداتی در چین شد.

به نوشته Fastmarkets، مشتریان در چین برای شمش ایرانی آماده پرداخت 650 دلار به ازای هر تن cfr بودند. بدون احتساب 50 دلار به ازای هر تن کرایه حمل و 10 دلار به ازای هر تن اضافی برای حاشیه سود تاجر و هزینه‌های بانکی، قیمت آن معادل 590 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران است.

دو فروش اخیر از کارخانه‌های ایرانی درنتیجه مناقصه‌های اخیر با قیمت حدود 590 دلار در هر تن فوب انجام شد. یکی از محموله‌ها به دلیل تقاضای بالا در منطقه، قرار بود برای خاورمیانه تعیین شود، اما نتیجه در آن نامشخص بود.

هفته گذشته، در حالی که معامله گران در حال تسویه موجودی ذخایر خود بودند، معاملات مواد ایران در منطقه شورای همکاری خلیج فارس به قیمت 620 دلار در هر تن cfr، معادل 595 تا 600 دلار فوب شنیده شد.

درنتیجه رزروهای جدید، قیمت شمش صادراتی در ایران طی هفته 30 دلار در هر تن افزایش یافت.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولادی صادراتی ایران از 560 دلار در هر تن فوب در هفته گذشته به 590 دلار در هر تن در 9 فوریه افزایش یافت.

در بازار تختال، کارخانه‌های ایرانی با افزایش قیمت‌ها به بازار بازگشتند، اما تعداد مناقصه‌ها کم بود زیرا کارخانه‌ها همچنان با پیامدهای شرایط جوی شدید در کشور مواجه بودند که منجر به اختلال در عرضه گاز و برق شد.

از اواسط دی‌ماه که فولاد خوزستان محموله‌ای را به قیمت 560 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران فروخت، هیچ مناقصه جدیدی در بازار شنیده نشد.

یک تاجر گفت: قیمت تختال باید حداقل 20 دلار در هر تن بالاتر از شمش باشد.

منبع تجاری دیگر قیمت تختال قابل عملیاتی در ایران را «حداقل 600 دلار در هر تن فوب» تخمین زد.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای تختال فولادی صادراتی ایران در روز چهارشنبه 9 فوریه به 600 تا 610 دلار در هر تن فوب رسید، در حالی که در 2 فوریه 560 دلار در هر تن فوب بود

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *