شروع ضعیف بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته

بازار سرمایه هفته معاملاتی خود را با آغازی ضعیف استارت زد و شاخص کل نتوانست آنگونه که باید انتظارات را برآورده کند.

به گزارش فولادبان، نوسانات بازار سرمایه در جریان معاملات امروز چندان جاندار نبود و شاخص کل با رشدی ضعیف در ساعات اولیه معاملات و افت در اثر افزایش فشار فروش سهم‌ها، وضعیت نوسانی بدی را پشت سر گذاشت و در نهایت، بازار با اندکی افت، قرمز بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه این نظر را دارند که چشم سهامداران خرد بازار به دنبال توافقات برجام است و تا زمانی که این توافق‌ها به نتیجه نرسند، شاهد روندی خنثی در بازار هستیم.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات امروز، فقط 38 واحد افت کرد و در نهایت روی یک میلیون و 284 هزار و 121 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز روندی شبیه به شاخص کل داشت و با رشد 51 واحدی، روی نقطه 326 هزار و 299 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی با رشد سهام شاخص‌ساز خود توانست 572 واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و 45 هزار و 412 واحدی قرار گیرد.

در جریان معاملات امروز، نمادهای «خپارس»، «خودرو»، «خساپا»، «شتران»، «شپنا»، «فملی» و «کاما» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند. در این میان، نمادهای «فارس»، «فملی»، «ومعادن» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «فولاد»، «وبملت» و «نوری» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکت شاخص گذاشتند.

امروز، نمادهای فولادی بازار چندان مورد توجه معامله‌گران نبودند، اما نماد «کویر» بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داد و نماد «فنورد» و «فولاژ» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. نماد معدنی «کچاد» چندان معامله خاصی نداشت، اما نماد «کگل» رشد اندکی در قیمت خود احساس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *