حرکت نوسانی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته روند سینوسی داشت.

به گزارش فولادبان، با اینکه شاخص کل در طول هفته روند صعودی به خود گرفته بود، در آخرین روز معاملاتی هفته سینوسی حرکت کرد و دوباره کمی طعم قرمز را تجربه کرد. در طول هفته با حمایت سهامداران عمده بازار چندین نماد از وضعیت کاملا سرخ به سبز تغییر موضع دادند، اما کمبود نقدینگی باز هم باعث شد تا شاخص کل کمی افت داشته باشد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه این افت اندک طبیعی است چراکه برخی از سهامداران سود شناسایی می‌کنند و عرضه خود را انجام می‌دهند.

به هر ترتیب، شاخص کل تا پایان معاملات با بالا و پایین‌های خود، 26 واحد افت کرد و در نهایت روی یک میلیون و 301 هزار و 208 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 251 واحدی، رقم 333 هزار و 28 واحدی را نمایش داد، اما شاخص فلزات اساسی با روند امروز خود، 774 واحد رشد کرد و در ارتفاع یک میلیون و 76 هزار و 258 واحد قرار گرفت.

امروز، نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «شتران»، «وبملت»، «وتجارت»، «فملی» و «شبندر» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «وتجارت»، «کچاد»، «وبملت»، «کگل» و «فولاد» اثر مثبت و نمادهای «نوری» و «شپنا» تأثیر منفی روی شاخص گذاشتند.

در معاملات روز جاری، نمادهای فولادی تقریبا نصف به نصف خرید و فروش می‌شدند، اما نماد «ذوب» بیشترین افت را تجربه کرد. نماد «فجر» اما بیشترین رشد را داشت. نمادهای «کگل» و «کچاد» نیز مورد توجه معامله‌گران قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *