نوسان رو به کاهش شاخص کل در روز اول معاملات هفته

شاخص کل بازار سرمایه با وجود رشدی که در آغاز معاملات این هفته داشت، در پایان معاملات قرمز بسته شد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه با اینکه در اولین روز معاملاتی هفته با هیجان آغاز معاملات توانست جهشی بلند و تقریبا 4 هزار واحدی داشته باشد، در ادامه معاملات نتوانست از این جهش استفاده کند و با افزایش فشار فروش در ادامه مسیر وارد محدوده قرمز شد. کارشناسان بازار سرمایه این هفته هم کمبود نقدینگی و رکود در معاملات بازار را علت اصلی افت شاخص کل می‌دانند.

به هر روی، با وجود اینکه دو خودروساز بازار تا سر سبز بودند، شاخص کل با افت 751 واحدی، به یک میلیون و 362 هزار و 344 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز طبق همین روال با کاهش 335 واحدی، خود را به 359 هزار و 136 واحد رساند. شاخص فلزات اساسی هم از آن دسته شاخص‌هایی بود که با پایین آمدن 2 هزار و 695 واحدی، در نقطه یک میلیون و 102 هزار و 340 واحدی به کار خود پایان دهد.

در معاملات امروز، نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «برکت»، «فملی»، «انرژی 3»، «خگستر» و «شبندر» بیشترین تراکنش را دشتند. نمادهای «خودرو»، «وبملت»، «وبصادر»، «خساپا» و «وتجارت» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را روی حرکت شاخص کل داشتند.

در بین نمادهای فولادی، «فنورد» تنها نماد سبز بود و بقیه سهم‌های فولادی رنگ قرمز به خود دیدند. در این میان، نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» هم با افت قیمت اندک به کار خود در معاملات امروز پایان دادند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *