فعالان ضایعات آهن کرمانشاه بیکار شدند/ قانونی در راستای بیکاری بخشی از صنف آهن

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه گفت: پلمپ 500 مغازه ضایعاتی این استان و اعمال قانون شهرداری علیه صنف فروش ضایعات در چند روز اخیر (هفتم تا نهم دی ) صدمه جبران ناپذیری به افرادی که 40 سال پروانه کسب دارند وارد کرد و معیشت شاغلین این رسته و خانوارهای انها را به خطر انداخته است.

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان افزود: کمیسیون نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه هشت سال قبل و درسال 1392 نشستی با حضور استاندار وقت برگزار کرد که ماحصل این نشست جانمایی خدمات شهری شهرداری کرمانشاه برای صنف ضایعات و استقرار فعالیت های این صنف در خارج از شهر بود اما متاسفانه از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: محل و مکانی که شهرداری برای صنف ضایعات تعیین کرده بود و قرار بود این صنف در خارج از شهر استقرار یابد هنوز انجام نشده اما مشاهده می کنیم مغازه های ضایعات مکررا در حال پلمپ هستند

این فعال صنفی تصریح کرد: پلمپ 400 تا 500مغازهای که مسئولیت امرار معاش خانوارهای زیادی را درسطح استان برعهده دارند، خلاف قانون است زیرا این فعالان حلقه واسط مشاغل دیگرهستند و پلمپ این مغازه‌ها خطری جدی برای استان محسوب می شود.

امیری با تاکید بر ساماندهی صنوف ضایعات آهن گفت: قانونگذار استانی بجای اینکه افراد متخلف این صنف را بازداشت یا برکنار کند تمام ضایعاتی‌‎ها را درچند روزگذشته محل به محل پلمپ کرده است که جای تاسف است اول باید محل و مکانی را برای ضایعاتی‌ها تعیین شود و با جانمایی در داخل یا خارج از شهر، فعالان ضایعاتی را به آنجا هدایت و ساماندهی کنند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه ادامه داد: شهرداری که از سال 92 تاکنون محلی را برای فروش ضایعات و محصولات ضایعاتی چه آهن و چه پلاستیک در استان مشخص نکرده چگونه تصمیم به پلمپ مغازه‌های افراد شاغل در این رسته شغلی و تمام مشاغل مرتبط با این موضوع مانند حمل و نقل و باربری‌ها و دیگر صنوف می‌شود.

گزارش های دریافتی فولادبان حاکی از آن است علاوه بر استان کرمانشاه، در دیگر استان‌های کشور هم، مقامات قضایی و شهرداری استان‌ها مبادرت به پلمپ مغازه های فروش ضایعات کرده‌اند و تعطیلی مغازه‌ها، تعداد فعالین این رسته شغلی را سرگردان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *