جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مالیات ارزش افزوده از بخش آهن‌آلات نیز حذف شود / قانون مالیات در اصناف نیازمند اصلاح است

رئیس اتحادیه آهن فروشان زنجان با اشاره به اخذ مالیات مشاغل و ارزش افزوده از فعالان صنفی آهن فروشان گفت: نوسانات قیمتی بازارداخلی و جهانی و نوسانات پیوسته قیمت ارز، بازار فولاد را در کشور ملتهب می کند و مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر موارد موجود ضرر و زیان جبران ناپذیری به اعضای این صنف وارد کرده است.

مالیات ارزش افزوده از بخش آهن‌آلات نیز حذف شود / قانون مالیات در اصناف نیازمند اصلاح است عینک فولادی

مسعود شکوری درگفتگو با فولادبان افزود: فعالان این صنف به علت رقابتی بودن و قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا هیچ گاه سود قانونی از کالا را نمی‌توانند از مشتریان دریافت کنند و سود واقعی این صنف در بیشترمواقع حدود نیم درصد است درحالی که مطالبه سازمان امور مالیاتی از صنف آهن فروشان، مالیات با سود قانونی است.

وی ادامه داد: مالیات برمشاغل که از سود یکسال تمام فعالیت صنفی گرفته می‌شود با توجه به سود قانونی این صنف محاسبه خواهد شد که رقم سود قانونی در رسته عمده فروشی یک و نیم درصد بوده و در خرده فروشی سه درصد است در حالی که سود نهایی اخذ شده از مشتری بسیار کمتر از ارقام ذکر شده است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان زنجان اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده برای فعالان صنفی آهن فروشان را ضروری دانست و افزود: اخذ مالیات برارزش افزوده در سالهای گذشته موجب تعطیلی واحدهای صنفی بسیاری ازهمکاران ما در سطح کشور شد و انتظار می‌رود با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده همانند صنف طلا فروشان، رونق نسبی به این صنف بازگردد.

وی ابراز امیدواری کرد با اصلاح جدید قانون مالیات برارزش افزوده از 13 دی ماه شاهد آن باشیم که مشکلات و نواقص این قانون رفع شود و شاهد رونق مجدد فعالیت های این صنف باشیم.

این مقام صنفی با اشاره به جرایم سنگین مالیات بر ارزش افزوده و جرایم ماده “۱۶۹ مکرر” گفت: جرایم ماده ۱۶۹ مکرر از بابت ثبت، نگهداری مدارک و اسناد مالی خرید و فروش است در حالی که باید گفت تمام همکاران ما در سراسر کشور مدارک لازم خرید خود را ازمبادی فروش کاخانه ها نمی‌توانند دریافت کنند و نبود مدارک خرید باعث ایجاد جرایم سنگین می شود و این جرایم گاه چندین برابر مبلغ مالیات است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors