جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 13 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود قراضه، دلیل تعطیلی واحدهای کوچک فولادی/ آهن اسفنجی به میزان کافی در بورس کالا عرضه نمی‌شود

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: تمایل وزارت صمت به فعالیت کل زنجیره فولاد است و از آنجا که اکنون واحدهای القایی فولادی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند، دولت و وزارت صمت درصدد است اجازه واردات قراضه را صادر کند و تا مانع از تعطیلی و توقف فعالیت آنها با تولید شش میلیون تن محصولات فولادی شود.

کمبود قراضه، دلیل تعطیلی واحدهای کوچک فولادی/ آهن اسفنجی به میزان کافی در بورس کالا عرضه نمی‌شود عینک فولادی قیمت آهن قراضه

سیف‌الله امیری در گفتگو با فولادبان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالان القایی صنایع فولادی افزود: با افزایش قیمت قراضه و کمبود قراضه آهن و فولاد در کشور در حال حاضر القایی‌ها با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند.
وی ادامه داد: تولید محصولات فولادی واحدهای القایی کشور حدود شش میلیون تن است و خوراک آنها از آهن قراضه و فولاد تامین می‌شود؛ و دولت و وزارت صمت درصدد است حتی اجازه واردات قراضه را صادر کند

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فولادی‌های بزرگ کشور مانند فولاد مبارکه برای تولید شمش می‌توانند از آهن اسفنجی استفاده کنند، پیشنهاد ما این است که با توجه به توانایی مالی فولادسازان بزرگ حتی برای خرید کل قراضه‌های کشور، خریداری قراضه را به واحدهای کوچک بسپارند و قراضه را برای تولید آهن اسفنجی نخرند. اگر حتی فولادسازان قراضه را با قیمت 11 یا 12 هزار تومان هم بخرند چون ورق را 21 هزارتومان می‌فروشند، خرید قراضه با قیمت گران هم برایشان به صرفه است. اما فولادسازان بزرگ باید توجه داشته باشند خرید آهن قراضه بازار موجب تعطیلی و توقف فعالیت واحدهای کوچک فولادی و از بین رفتن واحدهای خرد خواهد شد لذا باید شرایطی فراهم شود که فولادسازان بزرگ کشور که می‌توانند آهن اسفنجی مصرف کنند به سمت قراضه نروند و امکان فعالیت همه واحدهای تولیدی در کشور فراهم باشد.

وی با اشاره به مراجعات مکرر افراد و سازمان ها برای کسب مجوز فعالیت واحدهای القایی ادامه داد: افراد مراجعه کننده اغلب به من می گویند کاری نداشته باشید فقط برای تولیدات ما مجوز صادر کنید درحالیکه باید توجه داشته باشند که وقتی خوراک نیست چگونه می توانند کار را ادامه دهند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: خوراک اغلب کارخانه‌های القایی و واحدهای تولیدی کوچک در زمانی که شروع به فعالیت کردند آهن اسفنجی نبود بلکه بیشتر قراضه و آهن الات مستعمل استفاده می‌کردند و حالا که قراضه گران شده، به آهن اسفنجی که مازاد تولید دارد روی آورده‌اند و به راحتی هم می‌توانند از بورس کالا خریدشان را انجام دهند.

امیری گفت: هرچند هنوز برخی شرکت‌های تولید کننده آهن اسفنجی محصولاتشان را در بورس کالا عرضه نمی‌کنند اما وزارت صمت درباره عرضه الزامی محصولات در بورس کالا نامه نگاری کرده است تا سازمانهای نظارتی پیگیری کنند و وقتی اسفنجی در بورس کالا عرضه شود قطعا تولیدکنندگان خرد مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به راه اندازی طرح های توسعه ای ایمیدرو در یکی دو سال آینده افزود: با توجه به طرح های توسعه‌ای 6 میلیون تنی ایمیدرو و نیاز آنها به آهن اسفنجی پیشنهادی مبنی بر اینکه واحدهای تولید کننده به فکر تامین آهن اسفنجی، خوراک و مواد اولیه واحدهای تولیدی خود باشند مطرح شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors