ادامه افزایش قیمت فولاد در چین

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ چین در روز پنجشنبه با افزایش بیش از 2 درصدی مواجه شد تا سومین جلسه متوالی افزایش قیمت را ثبت کند، حتی در شرایطی که تقاضا به دلیل کاهش مصرف فصلی افت کرده است.

قیمت محصولات فولادی در بازارهای چین در روز پنجشنبه افزایش یافت چراکه چشم‌انداز تولید فولاد این کشور، کاهشی است.
به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ چین در روز پنجشنبه با افزایش بیش از 2 درصدی مواجه شد تا سومین جلسه متوالی افزایش قیمت را ثبت کند، حتی در شرایطی که تقاضا به دلیل کاهش مصرف فصلی افت کرده است.
موسسه Jinrui Futures در این باره نوشت: انتظار می‌رود فولادسازان به علت چشم‌انداز ضعیف تقاضا، عملیات‌های تعمیر و نگهداری را تقویت کنند به همین دلیل تولید فولاد تا تعطیلات سال نوی چینی در سطوح نسبتاً پایین باقی خواهد ماند.
قیمت فعال‌ترین قرارداد فولاد ضدزنگ در بورس آتی شانگهای برای تحویل در فوریه با 2.5 درصد افزایش به 16560 یوان (2599.44 دلار) در هر تن رسید.
قیمت معاملات آتی میلگرد در بورس شانگهای نیز برای تحویل در ماه مه با 0.6 درصد افزایش به 4481 یوان در هر تن رسید.
قیمت کویل نورد گرم مورد استفاده در خودروها و لوازم خانگی با 0.04 درصد افزایش به 4584 یوان در هر تن رسید.
اما روند قیمت مواد اولیه فولاد در بورس کالای دالیان متفاوت بود.
بر اساس گزارش موسسه SteelHome، معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان با 1.2 درصد کاهش به 689 یوان در هر تن رسید، زیرا قیمت سنگ آهن برای تحویل به چین در روز چهارشنبه 1.5 دلار در هر تن کاهش یافت و به 127.5 دلار در هر تن رسید.
قیمت زغال‌سنگ کک‌شو هم در بورس کالای دالیان با 0.9 درصد افزایش به 2243 یوان در هر تن و معاملات آتی کک با 0.5 درصد افزایش به 3084 یوان در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *