اروپا بر فولاد وارداتی از ویتنام تعرفه وضع می‌کند

فعالان بازار فولاد خبر دادند که واردات فولاد ویتنامی به اتحادیه اروپا، به‌ویژه کویل گالوانیزه گرم (HDG)، بعید است که از جولای 2022 مجدداً از سهمیه‌های حفاظتی معاف شود.
فولاد سبز

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از آرگوس، هم در ویتنام و هم در اروپا مطرح شده که کمیسیون اروپا ویتنام را از فهرست کشورهای در حال توسعه که از سهمیه‌های حفاظتی مستثنی شده‌اند حذف می‌کند. فعالان بازار گفتند که تولیدکنندگان بزرگ اروپایی فشار جدی بر کمیسیون برای سرکوب واردات با قیمت پایین از ویتنام وارد کرده‌اند.

ویتنام آخرین منبع صادرکننده کویل گالوانیزه گرم است که تحت پوشش سهمیه‌ها قرار نمی‌گیرد، بنابراین این تغییر می‌تواند ضربه بزرگی برای معامله گران و خریداران باشد. فروش کویل گالوانیزه گرم ویتنامی به اتحادیه اروپا در سال جاری افزایش یافته است و از 70642 تن در کل سال 2020 به 583786 تن از ژانویه تا سپتامبر 2021 افزایش یافته است.

هرگونه تغییر در سهمیه احتمالاً بخشی از یک بررسی دوره‌ای است و نیاز به اعلام رسمی دارد که هنوز اعلام نشده است.

برخی انتظار دارند از جولای 2022 زمانی که سهمیه‌بندی جدید سال آغاز می‌شود ویتنام می‌تواند به اقدامات حفاظتی اضافه شود.

اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) به آرگوس اعلام کرد: ما درواقع از چنین چیزی آگاه نیستیم و انتظار نداریم در این زمان از سال چیزی از سوی کمیسیون اروپا ارائه شود.

برخی از فعالان بازار فولاد گزارش دادند که حدود یک ماه پیش کمیسیون اروپا به دنبال شناسایی زنجیره تأمین فروشندگان کویل گالوانیزه گرم ویتنامی بود، به‌ویژه اگر آنها از کویل گالوانیزه گرم چینی در تولید خود استفاده کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *