سقوط دوباره قیمت سنگ‌آهن

قیمت قراردادهای آتی سنگ‌آهن و فولاد در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، روز جمعه با شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی و موارد جدید کووید 19 در شانگهای کاهش یافت و نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد بهبود اقتصادی جهانی افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از رویترز، با وجود کاهش قیمت سنگ‌آهن در روز جمعه با این حال، انتظار می‌رود که قرارداد معیار سنگ‌آهن دالیان، اولین افزایش هفتگی خود را از اوایل اکتبر، پس از افزایش پنج جلسه‌ای ناشی از اقدامات چین برای کاهش بحران نقدینگی و کمک به شرکت‌های ساختمان‌سازی، رقم بزند.

بنابراین هرچند روز جمعه فعال‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در ماه ژانویه در بورس کالای دالیان با 6.7 درصد کاهش به 575.50 یوان (90.06 دلار) در هر تن رسید اما با این حال، این هفته 9.5 درصد افزایش یافت.

در بورس سنگاپور، بیشترین معامله در ماه دسامبر برای سنگ‌آهن با 6 درصد کاهش به 95.80 دلار در هر تن رسید.

تاپاس استریکلند، مدیر ارشد اقتصادی بانک ملی استرالیا در این باره گفت: بازارها در مورد چشم‌انداز رشد چین محتاط هستند، به‌ویژه با توجه به ثبت سه مورد جدید ابتلا به کرونا در شانگهای.

شناسایی موارد جدید باعث شد مرکز مالی چین فعالیت‌های توریستی را محدود کند.

به گفته تحلیلگران، کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا که اکنون در آفریقای جنوبی در حال گسترش است نیز نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. بریتانیا روز پنجشنبه هشدار داد که این امر می‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با همه‌گیری کرونا را به خطر بیندازد.

روز جمعه قیمت میلگرد در بورس آتی شانگهای 2.5 درصد کاهش یافت و کویل نورد گرم 1.4 درصد کاهش یافت. همچنین قیمت زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان هم 7.3 درصد کاهش یافت، در حالی که کک 5.7 درصد کاهش یافت.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره SteelHome، قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد در معاملات نقدی، پس از رسیدن به بالاترین ارزش از اول نوامبر در روز پنجشنبه، در روز جمعه 4.50 دلار در هر تن کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *