سبزی دوباره بورس با وعده مسئولان اقتصادی کشور

پس از روزهای متوالی پر از ریزش در بازار سرمایه، این بازار بالاخره با وعده‌هایی که مسئولان کشور داده‌اند دوباره مثبت شد.

به گزارش فولادبان؛ روزهای زیادی بود که بازار سرمایه رنگ سبز به خود ندیده بود، اما با وعده‌هایی که مسئولان اقتصادی کشور به صورت یکپارچه درباره برقراری ثبات در این بازار دادند، امروز باز هم بازار سبز شد. افزایش شفافیت در اطلاعات شرکت‌ها و حضور قوی‌تر صندوق‌های بازارگردانی و سرمایه‌گذاری برنامه‌ای بود که رئیس سازمان بورس برای بازار سرمایه داشت و اجماع وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، صنعت و بانک مرکزی برای رونق بورس خبر دیگری بود که افزایش تقاضا را در بازار کمی تهییج کرد.

به این ترتیب، شاخص کل بورس امروز با افزایش نسبتا خوب 21 هزار و 114 واحدی، توانست در نقطه یک میلیون و 361 هزار و 406 واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 3 هزار و 122 واحدی، در نقطه 363 هزار و 105 واحدی ثابت شد. شاخص فلزات اساسی هم امروز وضعیت بهتری داشت و با جهش 25 هزار و 665 واحدی، رقم یک میلیون و 117 هزار و 492 واحدی را نشان داد.

در معاملات امروز که تقاضای بیشتری را در بر می‌گرفت، نمادهای «برکت»، «کدما»، «فولاد»، «شپنا»، «فسبزوار»، «خنصیر» و «غزر» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «وغدیر»، «شپنا»، «شبندر» و «شتران» هم بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند. روز گذشته در جلسه‌ای که سازمان بورس با ایمیدرو داشت، مقرر شد تا حقوقی‌های شرکت‌هایی نظیر «فولاد مبارکه»، «ذوب‌آهن»، «ملی صنایع مس ایران» و …، با فعالیت بیشتر در بازار، شرایط بازار را تغییر دهند که امروز، شاهد اندکی از این تغییر وضعیت بودیم.

امروز، سهام شرکت‌های فولادی هم به واسطه همین صحبت‌های انجام شده معاملات خوبی داشتند. نمادهای «فپنتا»، «فجر»، «فولاد» و «فنورد» مورد حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی قرار گرفتند و رشد خوبی را تجربه کردند. نمادهای «کگل» و «کچاد» هم امروز، یک روز سبز را پشت سر گذاشتند و نماد «ذوب» در بازار فرابورس، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *