راهبرد بلندمدت دولت ادغام سامانه جامع تجارت و بهین یاب است

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: راهبرد بلندمدت دولت ادغام سامانه هایی است که هم خدمات دولت را به دولت و بخش خصوصی و هم خدمات ذینفعان را به ذینفعان ارائه می کنند.

امیر صباغ در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به وجود سامانه های متعدد برای ثبت اطلاعات صنایع در وزارت صمت افزود: صحیح این است که این سامانه ها در یکدیگر ادغام شود و فقط یک سامانه در حوزه صنایع وجود داشته باشد و در برنامه های بلند مدت دولت هم وجود فقط یک سامانه برای ارائه خدمات دولتی و بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: هرچه تعداد سامانه ها کمتر و هم پوشانی سامانه ها بیشتر باشد جامعیت سامانه ها بیشتر و شرایط ارائه اطلاعات صحیح و درست کارشناسی تر خواهد بود.

 

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ادامه داد: استراتژی بلندمدت دولت ادغام سامانه هایی است که هم خدمات دولت را به دولت و بخش خصوصی می دهد و هم خدمات ذینفعان را به ذینفعان ارائه می کنند.

 

صباغ با اشاره به ادغام سامانه بهین یاب و سامانه جامع تجارت تصریح کرد: روی اسم سامانه نباید خیلی حساس باشیم، سامانه جامع تجارت  اهداف مشخص و تعریف شده دارد و با سامانه بهین یاب همسو و هم جهت است و طبق تصمیم سیاستگزار می توانند در آینده فعالیت داشته باشد و ذینفعان هم می توانند از یک سامانه واحد خدماتشان را دریافت کنند.

 

وی افزود: سامانه های وزارت صمت با فرایندهای اقتصادی و صنعتی متصل شده اند و حتی سازمان های ذیربط هم به این سامانه  متصل شده اند و خدمات می گیرند و فعالان اقتصادی برای  تجارت داخلی و خارجی خود الزاما باید به این سامانه متصل شوند.

 

این مقام صنعتی در پایان مشکلات پیش روی این سامانه در زمینه آموزش را قابل رفع دانست و گفت : وزارت صمت تا جایی که اطلاع دارم برای بسیاری از فعالان صنعتی و ذینفعان این حوزه دوره های آموزشی متعددی برپا کرده و قطعا زمینه فراگیری فعالان اقتصادی برای ثبت اطلاعات در این سامانه فراهم شده و یا خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *