تریدرها تأمین‌کنندگان بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی هستند

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به اینکه سامانه جامع تجارت، یک سامانه مفید و مورد استفاده در زنجیره فولاد است، گفت: بخشی از مواد اولیه کارخانه‌های تولیدکننده فولاد از محل سرمایه تریدرها تأمین می‌شود و نباید این فعالان را از بازار فولاد حذف کرد.
محمدرضا ریحانی

محمدرضا ریحانی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تأثیر سامانه جامع تجارت در بازار فولاد گفت: از آنجا که در سامانه جامع تجارت، اطلاعات از ابتدای تولید تا فروش محصول نهایی و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده ثبت می‌شود، شفافیت را به همراه داشته و قطعا مفید است.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است که تغییرات قیمت فولاد در شرایط فعلی غالبا ناشی از تورم بوده و کمتر مرتبط با گرانی است و در بازارهای غیر فولادی نیز شاهد این مشکل هستیم.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به اینکه اجبار و قیمت‌گذاری دستوری ریشه رانت در فولاد کشور است، تصریح کرد: از آنجا که در راهکارهای پیشنهادی جناب آقای فاطمی امین عدم قیمت‌گذاری دستوری و سهمیه‌بندی مورد نظر واقع شده، امید است با قرار گرفتن فولاد در فضای واقعی بورس در مسیر کشف قیمت با توجه به حجم عرضه و تقاضا و با توجه به تجربه شکست سه سال گذشته شاهد انتفاع عادلانه تولیدکننده، مصرف‌کننده و حتی واسطه‌ها در چرخه فولاد باشیم چراکه بخشی از مواد اولیه تأمین شده واحدهای تولیدی به خصوص بنگاه‌های کوچک از محل سرمایه  تریدرها تأمین می‌گردد.

ریحانی در پایان تأکید کرد: در خصوص عرضه کلیه محصولات فولادی صرفا از طریق بورس مشکلاتی نیز وجود دارد که عرضه محصولات صنعتی خاص که با ذات رقابتی بورس منافات داشته و تولیدکننده و مصرف‌کننده محدود و خاص خود را دارد یکی از آن‌ها می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *