تاتا استیل ژنراتور جدید کم مصرف عرضه کرد

شرکت بزرگ فولاد هندی تاتا استیل اعلام کرد که یک ژنراتور جدید 30 مگاواتی در سایت پورت تالبوت در ولز جنوبی نصب کرده که هر سال میلیون‌ها پوند هزینه انرژی آن را کاهش می‌دهد.

به گزارش فولادبان؛ ایندیاتایمزنوشته این ژنراتور در یک سالن توربین جدید به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری 37 میلیون پوندی در نیروگاه این سایت نصب شده است.
تاتا استیل اعلام کرد که این ژنراتور عظیم، مزایای زیست‌محیطی نیز دارد زیرا گازهای فرآیندی حاصل از کوره‌های بلند، کارخانه‌های فولادسازی و کوره‌های کک را به «انرژی مفید» تبدیل می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسید کربن از تولید برق خارجی را تا بیش از 40000 تن در سال کاهش دهد.

گای سیمز، مدیر پروژه تاتا استیل، در این باره گفت: این نیروگاه درجا از گازهای فرآیندی برای گرم کردن آب و تبدیل آن به بخار استفاده می‌کند، سپس توربین را مانند یک پروانه به حرکت درمی‌آورد. این به نوبه خود، یک روتور الکتریکی را برای تولید برق به حرکت درمی‌آورد. ما تعدادی از این «توربو آلترناتورها» داریم، اما برای استفاده از تمام بخاری که می‌توانیم ایجاد کنیم، کافی نیست و آن را تا ظرفیت 30 مگاوات راه‌اندازی کرده‌ایم.

سیمز توضیح داد که بدون ژنراتور، این شرکت نه تنها مجبور به شعله‌ور کردن یا سوزاندن گازهای اضافی فرآیند فولادسازی می‌شود، بلکه ملزم به خرید برق بیشتری از شبکه ملی است آن هم در شرایطی که بریتانیا همچنان از مقدار قابل توجهی سوخت فسیلی برای تولید برق خود استفاده می‌کند.

سیمز اضافه کرد: بنابراین این سرمایه‌گذاری به طور مؤثر ردپای کربن خروجی از سایت ما را به میزان 30 مگاوات تولید برق کاهش می‌دهد که معادل حدود 120 تن CO2 در روز یا 43800 تن CO2 در سال است. این تلاش عظیمی از سوی همه کارمندان و شرکای پیمانکاری بوده است. در حالی که در این مسیر با مشکلاتی روبرو بودیم، به‌ویژه در مورد بیماری همه‌گیر کرونا وقتی در نظر بگیرید که بازپرداخت چنین پروژه بزرگی ممکن است کمتر از یک سال باشد، تمام این کار سخت، ارزشمند خواهد بود.

تاتا استیل یکی از تولیدکنندگان فولاد در اروپا است که سایت‌های فولادسازی در هلند و بریتانیا و کارخانه‌های تولیدی در سرتاسر اروپا دارد. این شرکت، محصولات فولادی با کیفیت بالا را به بازارهای پر تقاضا از جمله ساخت‌وساز و زیرساخت، خودرو، بسته‌بندی و مهندسی عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *