سقوط‌های سهمگین بورس همچنان ادامه دارد

ریزش‌های بورس همچنان پابرجا هستند و باعث شد شاخص کل کانال 1.4 میلیون واحدی را از دست بدهد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ با اینکه این روزها اخبار زیادی از سیاست شنیده نمی‌شود و دلار همچنان تخته‌گاز در حال بالا رفتن از کانال 27 هزار تومانی است، شاخص کل باز هم امروز رو به سقوط گذاشت. این شاخص امروز با ریزش 23 هزار و 639 واحدی، به یک میلیون و 384 هزار و 118 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه هم به نظر می‌رسد از این بازار در کوتاه‌مدت قطع امید کرده باشند و تنها افق‌های بلندمدت بازار را برای دیدن انتخاب کنند.

شاخص کل هم‌وزن بازار هم امروز از همان ابتدای معاملات رو به پایین حرکت کرد؛ به نحوی که تا پایان معاملات، 7 هزار و 927 واحد کاهش یافت و روی رقم 380 هزار و 118 واحد بسته شد. وضعیت شاخص فلزات اساسی هم زیاد جالب نبود و آن هم سر سقوط در بازار داشت و یکسره به پایین سر خورد و با افت 9 هزار و 95 واحدی، رقم یک میلیون و 114 هزار و 104 واحد را نشان داد.

در معاملات امروز، نمادهای «شپنا»، «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «شبندر»، «فولاد»، «خودرو» و «خساپا» فهرست نمادهای پرتراکنش بازار سرمایه را تشکیل دادند. نمادهای «پارس»، «پارسان»، «جم»، «فملی»، «شپنا»، «کگل» و «وامید» تأثیر منفی روی شاخص گذاشتند و سه گروه فلزات اساسی، خودرو و فرآورده نفتی از نظر ارزش معاملات، برترین گروه‌های صنعت بودند.

امروز، سهام شرکت‌های فولادی فقط رنگ فولاد داغ شده یعنی سرخ را به خود دیدند. در این میان، نمادهای «فپنتا»، «کاوه» و «فسازان» بیشتر از سایر نمادها ریزش داشتند. نمادهای معدنی فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» هم امروز وضعیت بدی را پشت سر گذاشتند و نماد ذوب در بازار فرابورس سقوط تقریبا بدی را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *