سبزی بورس از سهام شاخص‌ساز/ فولادی‌ها در صف خرید

بازار سرمایه با رشد شاخص کل باز هم سبزی را به چشم دید و سهام فولادی بیشتر در صف خرید بودند.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ بورس پس از گذر کردن از روزهای سخت در هفته گذشته، این هفته متعادل‌تر دنبال می‌شود؛ به نحوی که سهام شاخص‌ساز توانستند شاخص را در محدوده سبز نگه دارند. شاخص کل بورس امروز با رشد 12 هزار و 552 واحدی، به یک میلیون و 449 هزار و 470 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که معامله‌گران بازار سرمایه در حال حاضر با ترس معاملات خود را انجام می‌دهند و نوسان در این مقطع طبیعی است.

معاملات روز جاری به گونه‌ای دنبال شد که شاخص کل هم‌وزن نیز مانند نماگر اصلی بورس از همان ابتدای معاملات روی ریل صعودی بود تا جایی که در زمان بسته شدن معاملات، 4 هزار و 380 واحد رشد کرد و در نهایت، روی 398 هزار و 347 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی با وجود خبرهای شنیده شده از کاهش اندک قیمت فولاد در بازارهای جهانی باز هم رشدی بود. این شاخص تا پایان معاملات 8 هزار و 465 واحد افزایش یافت و رقم یک میلیون و 136 هزار و 537 واحد را نشان داد.

نمادهای «کدما»، «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «کالا»، «خساپا»، «فملی» و «خودرو» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. نمادهای «وغدیر»، «فولاد»، «فملی»، «خودرو»، «وبملت»، «پارسان» و «اخابر» روی شاخص اثر مثبت گذاشتند و خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی، سه گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، سه نماد «فسازان»، «کویر» و «فولاد» بیشترین رشد قیمت را در بین فولادی‌ها داشتند. نمادهای معدنی فولادی یعنی «کچاد» و «کگل» با رشد اندک معاملات را به پایان رساندند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» و «ارفع» هردو سبز بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *